بیست و ششمین جشنواره فیلم بوسان ششم اکتبر با نمایش «بهشت: به سرزمین خوشبختی» ساخته ایم سانگ-سو از کره جنوبی آغاز می‌شود و پنج فیلم ایرانی از جمله «قهرمان» اصغر فرهادی هم در آن حضور دارند.

امير جديدي در نمايي از فيلم سينمايي قهرمان

به گزارش همشهری آنلاین، جشنواره فیلم بوسان که از معتبرترین رویدادهای سینمایی در آسیاست، امسال از شش تا ۱۵ اکتبر برگزار می‌شود و «آنیتا» به کارگردانی لانگمن لیونگ از هنگ‌کنگ-چین فیلم اختتامیه آن است. در دوره بیست و ششم ایران در مجموع پنج نماینده در بخش‌های مختلف دارد و «قهرمان» فرهادی قرار است در بخش نمادها به نمایش درآید. در این بخش چهره‌هایی چون آندریا آرنولد، ژانگ ییمو، جین کمپیون، شان بیکر، نانی موره‌تی، پائولو سورنتینو، وس اندرسن و دیگر بزرگان حضور دارند.

سینمای ایران در بخش رقابتی جریان‌های نو در جشنواره فیلم بوسان دو نماینده دارد؛ «در نبود کارگردان» به کارگردانی آروند دشت‌آرای و «سیارک» مهدی حسینی‌وند علی‌پور. دشت‌آرای که از کارگردانان سرشناس تئاتر است، در نخستین تجربه سینمایی خود «در نبود کارگردان» را بر اساس فیلمنامه نغمه ثمینی در سکوت خبری ساخته و بازیگران آن بیشتر چهره‌های تئاتری هستند.

«سیارک» هم که در سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر جایزه بهترین فیلم بخش جلوه‌گاه شرق را برده، در جریان‌های نو به نمایش درمی‌آید. این، اصلی‌ترین بخش رقابتی جشنواره بوسان است و در ۲۵ سال اخیر به محل کشف استعدادهای آسیایی تبدیل شده است. در جریان‌های نو ۱۱ فیلم آسیایی از ایران، هند، کره، ژاپن، ویتنام، اندونزی، قزاقستان و چین برای بردن جایزه رقابت می‌کنند.

«قصیده گاو سفید» به کارگردانی مشترک مریم مقدم و بهتاش صناعی‌ها در بخش پنجره‌ای به سینمای آسیا و «مرد ابری» به کارگردانی شاهین جلالی در بخش مسابقه فیلم کوتاه دیگر نمایندگان سینمای آسیا در جشنواره فیلم بوسان هستند که بیست و ششمین دوره آن ۱۴ تا ۲۳ مهر در کره جنوبی برگزار می‌شود.

کد خبر 627215

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha