طالبان عمارت مجلل عبدالرشید دوستم، معاون سابق رئیس جمهور فراری و یکی از صاحبان قدرت در افغانستان را تصاحب و به مقر نیروهای نظامی خود تبدیل کرده است.

طالبان در عمارت دوستم

به گزارش همشهری آنلاین، نیروهای طالبان در عمارت پرزرق و برق یکی از دشمنان سرسخت خود احساس راحتی می‌کنند.

ویلای بزرگ عبدالرشید دوستُم که اکنون به یکی از مقرهای نیروهای نظامی طالبان تبدیل شده است.

راهروهای طولانی این امارت به سالنی مبله می‌رسند که هفت آکواریوم بزرگ را در خود جای داده؛ محافظان شخصی صلاح الدین ایوبی روی مبلی در این سالن استراحت می‌کنند.

عکس‌های یادگاری طالبان بعد از تصرف «محله دزدها»

او به همراه ۱۴۹ نفر دیگر از نیروهای این فرمانده صاحب قدرت طالب، بعد از تصرف کابل توسط این رژیم در این ویلا مستقر شده‌اند.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی تصویری از این امارت که بازدید از آن برای اکثر افغان‌ها غیرقابل تصور است، لوسترهای کریستالی عظیمی که سالن‌های بزرگ این خانه آویزانند را به نمایش گذاشته است.

استخر سرپوشیده این خانه با کاشی‌های فیروزه‌ای تزئین شده و مجهز به سونا، حمام بخار ترکی و سالن بدنسازی است. از دیگر ویژگی‌های این بنا، وجود یک گلخانه گرمسیری چند صد متر مربعی با سقفی شیشه‌ای و عظیم است.

عکس‌های یادگاری طالبان بعد از تصرف «محله دزدها»

این تجربه‌ای جدید و فراتر از تصور برای طالبانی است سال‌ها زندگی روزمره خود را در دشت‌ها و کوه‌های افغانستان سپری کرده‌اند. سرپرست جدید این خانه، ایوبی، که اکنون فرمانده نظامی چهار استان است تاکید می‌کند که نیروهایش به تجملات عادت نخواهند کرد.

ایوبی تاکید کرد که رژیم جدید اجازه نمی‌دهد چنین تجملاتی با سودهای نادرست ساخته شود. مالک سابق این عمارت، دوستم، که معاون رئیس جمهور فراری افغانستان بود، با پیشروی طالبان فرار کرد و به ازبکستان گریخت. به نظر می‌رسد وی از اختلاس‌هایی که در دولت سابق داشته سود زیادی برده است.

عکس‌های یادگاری طالبان بعد از تصرف «محله دزدها»
غنی و دوستم دست در دست یکدیگر

چندین مقام سابق افغانستان با ساخت عمارت‌هایی مجلل در مجاورت هم محله‌ای برپا کردند که بین مردم بومی به «محله دزدها» معروف شد. بر اساس گزارش بانک جهانی بیش از هفتاد درصد از مردم این کشور زیر خط فقر به سر می‌برند.

طالبان دلایل خوبی برای نفرت از دوستُم دارند؛ در سال ۲۰۰۱، او متهم شد که بیش از ۲۰۰۰ جنگجوی طالب را کشته و بسیاری از آنها را در وسط بیابانی سوزان حبس کرده تا خفه شوند با این حال ایوبی تاکید کرد که به فکر انتقام نیستند.

کد خبر 627209
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha