رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت‌افزار گفت: امسال به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا نمایشگاه‌های نوشت‌افزار را به صورت مجازی و فیزیکی برگزار نخواهیم کرد.

خرید لوازم تحریر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، موسی فرزانیان در خصوص فروش لوازم التحریر مورد نیاز دانش آموزان در آستانه شروع سال تحصیلی جدید توضیحاتی ارائه داد.

او ادامه داد: پیش بینی ما این بود که استقبال خوبی از این نمایشگاه نخواهد شد و به همین دلیل از برگزاری آن منصرف شدیم.

فرزانیان افزود: در سال‌هایی که بیماری کرونا نبود، برگزاری نمایشگاه نوشت افزار اقدام خوبی در زمینه کمک به فروشندگان بود و صرفه اقتصادی خوبی هم داشت.

او تصریح کرد: در حال حاضر با این وضعیت که از طرفی بیماری کرونا مردم را تهدید می‌کند و هم مدارس در ابتدا مجازی برگزار می‌شوند و زمان بازگشایی و حضور دانش آموزان در مدارس مشخص نیست، افراد کمی از این نمایشگاه استقبال خواهند کرد و در نتیجه تصمیم گرفتیم نمایشگاه نوشت افزار امسال برگزار نشود.

رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار  ادامه داد: امسال نیز از دفاتر دولتی خبری نخواهد بود و سهمیه و محصولی به این عنوان تعریف نشده است.

او اظهار کرد: امسال نسبت به سال گذشته وضعیت بازار کاغذ بهتر شده است. در سال گذشته قیمت ارز تغییرات زیادی داشت و به تبع آن قیمت کاغذ هم زیاد می‌شد، اما امسال وضعیت کاغذ بهتر شده است.

فرزانیان گفت: چون تامین ارز آن به صورت ارز نیمایی است، قیمت کاغذ در یک رنج ثابت در حرکت است و افزایش شوک آوری نداریم و افزایشی حدود ۲۵ درصدی را تجربه خواهد کرد.

رئیس اتحادیه نوشت افزار بیان کرد: در حال حاضر در بازار لوازم التحریر، مصرف پایین آمده است و بازار حالت رکود و کساد دارد و شور و هیجانی در آن نیست.

به گفته وی ریزش زیادی در این صنف رخ داده و اگر این روال ادامه پیدا کند، این زنجیره می‌تواند به تولید کنندگان نیز سرایت کند. در حال حاضر نیز تولیدکنندگان اندکی که در این زمینه فعالیت می‌کنند با ظرفیت ۳۰ درصدی خود کار می‌کنند.

فرزانیان درباره راه حل نجات صنعت نوشت افزار گفت: تنها راه حل برای برطرف شدن مشکل صنعت نوشت افزار بازگشایی مدارس است و اگر مدارس بازگشایی نشوند و این وضعیت ادامه پیدا کند، شاید دیگر تولیدکننده‌های زیادی در این زمینه به کار خود ادامه ندهند و تولید کنندگان به تعداد انگشت شماری برسد. از طرفی فروشندگان هم مجبور به تغییر کاربری صنف خود خواهند شد، چرا که دیگر صرفه اقتصادی برای آن‌ها وجود ندارد.

کد خبر 627193

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha