یک کارشناس در مرکز کنترل بیمارهای چین روز پنجشنبه گفت این کشور باید برای پیشبرد برنامه واکسیناسیونش واکسن زدن به کودکان زیر ۱۲ سال را هم در نظر بگیرد.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز چین تا به حال به ۱.۰۱ میلیارد نفر یعنی حدود ۷۲ درصد جمعیت ۱.۴ میلیارد نفری‌اش واکسن زده است و از لحاظ پوشش واکسیناسیون در رده بالایی در میان کشورهای جهان قرار دارد.

اما وانگ هواکینگ، کارشناس ارشد برنامه ایمن‌سازی در مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های چین می‌گوید باید به تاثیر سویه‌ی بسیار واگیر دلتای کروناویروس در جلوگیری از ایجاد ایمنی جمعی توجه داشت.

او گفت: «فقط هنگامی که شمار بیشتری از افراد واکسینه شوند، می‌تواند اثر واکسن‌هارا به طور واقعی تحقق بخشید. افراد زیر ۱۲ سال نیز که هنوز واکسینه نشده‌اند، باید در برنامه ایمن‌سازی مورد توجه قرار گیرند.»

این اظهارات در زمانی ایراد می‌شود که شیوع کرونا در ایالت فوجان در شمال شرق چین در کمتر از یک هفته به ابتلای ۲۰۰ نفر از افراد محلی انجامید، از جمله دانش‌آموزان واکسینه‌نشده در دست کم پنج مدرسه ابتدایی و چهار مهد کودک.

دو واکسن اصلی کرونای چین که ساخت شرکت‌های سینوفارم و سینوواک هستند، برای استفاده در کودکان سه سال به بالا هم تایید شده‌اند، اما مقامات مسئول واکسیناسیون هنوز کودکان زیر ۱۲ سال را وارد برنامه ایمن‌سازی نکرده‌اند

وانگ همچنین گفت که چین باید به بهبود بخشیدن به راهبرد ایمن‌سازی در برابر کووید-۱۹ ادامه دهد و واکسن‌های بهتری را بسازد.

کد خبر 627152

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha