عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: براساس قانون جهش تولید و تامین مسکن دولت مسکن نمی‌سازد بلکه با تامین زمین و مصالح ساختمانی، از بخش خصوصی حمایت می‌کند و پیمانکاران این حوزه با قیمت مشارکتی مسکن می‌سازند.

مسکن

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، «احمد محرم زاده»  با اشاره به تصویب طرح جهش تولید و تامین مسکن در مجلس شورای اسلامی و تاییدآن از سوی شورای نگهبان گفت: این طرح در کمیسیون عمران برای رفع کمبود مسکن تدوین شده و بویژه برای جوانانی که فاقد مسکن بوده و در شُرف ازدواج هستند، تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده کمیسیون عمران با وزارت راه و شهر سازی، زمین‌های متعلق به این وزراتخانه در اختیار بخش مسکن قرار می گیرد. وزیر راه و معاونینش هم وعده دادند که تسریع این پروسه را در اولویت کاری خود قرار دهند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه دولت مسکن نمی سازد بلکه تسهیل‌گری می‌کند، گفت: دولت با فراهم کردن زمین و تامین مصالح ساختمانی از بخش خصوصی  در ساخت مسکن  حمایت می‌کند و پیمانکاران با قیمت مشارکتی مسکن می سازند.

به گفته عضو کمیسیون عمران مجلس، تمام نهادها و ارگان‌های خدمات رسان دولتی مکلف هستند زیرساخت‌های لازم  برای تولید مسکن را برای بخش خصوصی فراهم کنند.

محرم زاده یادآورشد: در این مصوبه برای افراد و مسئولینی که در اجرای این قانون همراهی نکنند و زمین‌های دولتی و مازاد وزارتخانه‌ها را ظرف سه ماه برنگردانند «جرم انگاری» پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در این طرح قرار است سالانه یک میلیون مسکن ساخته شود، گفت: با هماهنگی نهادهای دولتی این مقدار از مسکن برای جبران کمبود مسکن ساخته می‌شود و کسانی که وام مسکن  دریافت نکرده اند در اولویت دریافت تسهیلات هستند.

نماینده مردم اهر و هریس گفت: در این مصوبه صندوق ویژه ای در بانک مسکن پیش بینی شده که  وزیر راه و شهرسازی رییس آن صندوق است و از پنج محل از جمله اخذ مالیات بر خانه‌های خالی، این صندوق شارژ می شود و تسهیلاتی با سود کم به افراد فاقد مسکن پرداخت می کند.

کد خبر 627136

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha