مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
۰ نفر

امروزه شیشه رنگی به دلیل پیشرفت در تولید و فراهم شدن انواع مختلف از آن کاربرد های زیادی را دارد و به همین دلیل سهم بسیار زیادی از بازار را از آن خود کرده است.

شیشه رنگی و کاربرد های مختلف آن.jpg

شیشه رنگی یکی از متریال هایی است که از گذشته های دور تا به امروز کاربردهای متفاوتی داشته است. این شیشه ها در قسمت های مختلف ساختمان و برای اهداف گوناگون به کار می رود. در گذشته بیشتر از شیشه رنگی برای ساخت و طراحی درب و پنجره استفاده می کردند و بیشتر در مکان های مذهبی و مساجد به کار می رفتند. اما امروزه از شیشه رنگی و علی الخصوص شیشه لاکوبل رنگی به منظور طراحی انواع پارتیشن اداری و فضای بین کابینت و امثال آن استفاده می شود. به کار بردن شیشه رنگی به عنوان پارتیشن اداری هم سبب زیبایی بیشتر فضا و دکوراسیون ادارات شده و هم موجب می شود تا به بهترین نحو از محیط و فضا استفاده شود.

استفاده از شیشه رنگی به عنوان پارتیشن، این اجازه را به افراد می دهد تا علاوه بر دارا بودن فضایی اختصاصی و منحصر به خود، از نور و رنگ نیز در معماری و طراحی ساختمان بهره مند شوند. ما در این مقاله تلاش کردیم تا نکاتی در زمینه شیشه رنگی و کاربردهای گوناگون آن در اختیار شما قرار دهیم تا شما در با مطالعه مطالب آن در مواقع نیاز، بهترین و مناسب ترین انتخاب را در این خصوص داشته باشید؛ پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ساخت شیشه رنگی

به طور کلی باید بدانید که شیشه رنگی به دو روش ساخته می شود. در اولین روش برای ساخت شیشه از مواد شیمیایی خاص ب منظور رنگ بخشیدن به شیشه استفاده می شود. برای مثال به منظور ساخت شیشه رنگی قرمز از اکسید مس استفاده می شود. در این روش رنگ در یک سمت شیشه قرار می گیرد. اما در روش دوم شیشه بدون رنگ را در شیشه رنگی ذوب شده قرار می دهند به طوری که دو طرف آن رنگی می شود. شیشه لاکوبل نیز نوعی از شیشه رنگی است که در دکوراسیون داخلی به کار می رود. این نوع شیشه رنگی به دلیل ساختاری که دارد، دارای مقاومت و چسبندگی بالایی می باشد و بیشتر از آن در دکوراسیون داخلی منازل و ساختمان استفاده می کنند.

شیشه رنگی دارای انواع مختلفی نظیر شیشه لاکوبل رنگی، سند بلاست، شیشه رنگی لمینت و شیشه دکوراتیو است که هر کدام از آن ها با توجه به ساختاری که دارند دارای ویژگی های منحصر به فرد خود می باشند. اما همگی این شیشه های رنگی به دلیل سکوریت بودنشان دارای مقاومت بالا در برابر حرارت و گرما و رطوبت هستند و برای موارد گوناگونی کاربرد دارند.

تنوع رنگ های شیشه لاکوبل رنگی بسیار بالاست و می توان آن را در طرح ها و نقش های مختلف طراحی و ساخت. شیشه های لاکوبل رنگی به صورتی است که یک طرف آن ها دارای رنگ است و در طرف دیگر به وسیله لایه ای از ورق پی وی سی لمینت می شود و علت مقاومت بالای این شیشه نیز همین امر است. تترافرم یکی از بهترین تولید کنندگان انواع شیشه رنگی در کشور است. 

کاربرد شیشه ردگی در دکوراسیون

کاربرد شیشه رنگی

 شیشه رنگی و شیشه لاکوبل دارای کاربرد های گوناگون و متعددی هستند. با توجه به تنوع رنگ و طرحی که شیشه های رنگی دارند، می توان از آن ها در مکان های مختلف استفاده نمود. همان طور که پیش تر به آن اشاره کردیم قدمت استفاده از شیشه های رنگی به گذشته های دور می رسد. در گذشته از شیشه رنگی بیشتر در معماری سنتی استفاده می شود. بیشترین کاربرد شیشه رنگی برای تزئین درب و پنجره بود که همگی آن ها از شیشه رنگی شفاف طراحی و ساخته می شدند. اما امروزه در دکوراسیون داخلی و خارجی منازل از شیشه رنگی و شیشه لاکوبل رنگی و در مدل های مات و شفاف استفاده های متعددی می شود. به عنوان مثال از شیشه رنگی و شیشه لاکوبل رنگی امروزه برای تزیین و طراحی کابینت آشپزخانه، فضای بین کابینتی، برای ساخت پارتیشن اداری و جدا سازی فضاها هم در ادارات و هم در منازل و .... می توان استفاده نمود.

شیشه رنگی و دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان

 استفاده از شیشه رنگی علاوه بر زیبایی بیشتر محیط، سبب افزایش و عبور نور به داخل ساختمان و ایجاد رنگ در داخل محیط و فضای ساختمان می شود که خود این امر سبب زیبایی و جلوه بخشیدن به محیط و دکوراسیون داخلی منزل نیز می شود.

شیشه رنگی و ساخت لوازم منزل

امروزه از شیشه رنگی و شیشه لاکوبل در ساخت لوازم منزل نیز استفاده می شود. در ساخت لوازمی نظیر میز، ظروف و حتی لامپ های رنگی و ویترین های تزیینی نیز از شیشه رنگی استفاده می شود.

شیشه رنگی و فضای شهری

شیشه رنگی و ساخت ویترین و میزهای شیشه ای

یکی دیگر از کاربردهای شیشه رنگی و شیشه لاکوبل رنگی استفاده از آن برای طراحی و ساخت ویترین فروشگاه ها، شلف و میزهای داخل رستوران ها و فست فودها است.

شیشه رنگی و ساخت دیوارپوش و کفپوش

 همچنین از شیشه رنگی در ساخت دیوارپوش، لابی و نمای برخی از ساختمان ها و هتل ها نیز استفاده می شود. از طرف دیگر از این شیشه های رنگی در مراکز تجاری و اداری لوکس و پاساژها به عنوان کفپوش نیز استفاده می شوند.

شیشه رنگی و ساخت اکسسوری و مبلمان

استفاده و کاربرد شیشه رنگی به یک یا دو صنعت محدود نمی شود و می توان از آن در موارد متعدد و گوناگون استفاده نمود. به عنوان مثال از کاربرد های دیگر شیشه های رنگی می توان به استفاده و به کارگیری آن در ساخت شیشه های دودی ماشین، ساخت چراغ های رنگی جهت نورپردازی، ساخت اکسسوری و لوازم منزل مانند آباژور و سایر وسایل دکوری داخلی نظیر مواردی که پیش تر به آن اشاره شد، ساخت و طراحی مبلمان و میزهای تزئینی و ... اشاره نمود.

استفاده از شیشه رنگی در صنایع مختلف

به طور کل از شیشه رنگی و شیشه لاکوبل رنگی در صنعت خودروسازی، ساختمان سازی، لامپ سازی و لوازم جانبی منزل و حتی در برخی از موارد در صنعت جواهر سازی و ... استفاده می شود.

کد خبر 627075

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha