مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
۰ نفر

رییس اداره‌ امور عشایر گیلان از اجرای طرح‌های آبرسانی و ترمیم راه‌های ایل رو در مناطق عشایر نشین استان خبر داد

عشایر گیلان

حسن همتی، با اشاره به اینکه سال گذشته ازمحل اعتبارات ملی، ۸۵۰ میلیون اعتبار برای اجرای پروژه‌های تامین آب اشامیدنی و ترمیم راه‌های ایل رو به گیلان اختصاص یافت به همشهری آنلاین  گفت: درحال حاضر این پروژه‌ها برای عشایر شهرستانهای تالش و رودبار در دست اقدام است.

 وی ترمیم راه‌های ایل رو در مناطق کوهستانی برای تردد عشایر را در افزایش تولید محصولات تاثیرگذار اعلام کرد و افزود: عشایر گیلان، بالغ بر ۲۰۸ هزار راس دام سبک بیش از ۶ هزار راس دام سنگین دراختیار دارند که سال گذشته موفق شدند حدود ۱۳۰۰ تن گوشت به ارزش ۱۱ میلیارد تومان، بالغ بر ۵۷ هزار تن پشم، و بیش از ۲۰۰ تن شیر تولید و به بازارهای مصرف عرضه کنند. اجرای پروژه‌های عمرانی موجب افزایش رفاه اجتماعی و تولید محصولات در عشایر استان شده است.

همتی همچنین به توزیع به موقع نهاده‌های دامی بین عشایر گیلان اشاره کرد و گفت: عشایر گیلان در بیش از ده شهرستان استان پراکنده هستند اما بیشتر جمعیت آنها در شهرستانهای رودبار و تالش مستقر هستند که از طریق دو تعاونی عشایری در رضوانشهر و تالش موفق شدیم علیرغم کمبود نهاده‌های دامی، این نهاده‌ها را که شامل جو، سبوس و کنسانتره است به موقع میان عشایر دارای دام سبک و سنگین توزیع کنیم.

وی تعداد جمعیت عشایر گیلان را ۶۶۵۰ نفر در قالب ۱۶۴۲ خانوار اعلام کرد.  

کد خبر 626951

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha