نخستین هواپیمای مسیر پروازی مستقیم کیش – رامسر امروز در فرودگاه رامسر به زمین نشست و با استقبال از مسافران و کادر پرواز، این مسیر جدید پروازی و گردشگری کشور گشایش یافت.

پرواز کیش رامسر

به گزارش همشهری آنلاین، فرودگاه رامسر که بهار سال گذشته طرح توسعه آن با فرود هواپیمای ایرباس ۳۱۹ حامل وزیر وقت راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید، امروز با نشستن هواپیمای کیش‌ایر از جزیره کیش و ثبت نخستین پرواز مستقیم بین کیش و رامسر دارای مسیر پروازی جدید و ویژه گردشگری شمال-جنوب ایران شد.

این پرواز که ساعت ۹ صبح از فرودگاه بین‌المللی کیش انجام شد، ساعت ۱۱ در فرودگاه شهدای رامسر به زمین نشست و مسافران و کادر و پروازی نیز مورد استقبال مسئولان فرودگاه رامسر قرار گرفتند.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران در گفت‌وگو با همشهری آنلاین درباره پرواز مستقیم کیش-ساری اظهار کرد: این خط مستقیم پروازی قرار بود تیر امسال برقرار شود که به دلیل آغاز موج پنجم کرونا آن زمان این اتفاق رقم نخورد. اما پس از دو ماه خوشبختانه امروز با استقبال خوب مسافران در مسیرهای رفت و برگشت انجام شد.

سعدالله وطن‌خواه افزود: طبق برنامه در نظر گرفته شده برای این پرواز مستقیم توسط شرکت کیش‌ایر، ساعت ۹ صبح روزهای سه‌شنبه و جمعه هر هفته هواپیما از فرودگاه کیش به مقصد رامسر پرواز می‌کند و ساعت ۱۱ در فرودگاه رامسر به زمین می‌نشیند. خروج از فرودگاه رامسر نیز یک ساعت پس از فرود یعنی ساعت ۱۲ از فرودگاه رامسر به سمت فرودگاه کیش انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در نخستین پرواز مسیر کیش-رامسر، هواپیما با توجه به ظرفیت ۶۰ درصدی در نظر گرفته شده برای هواپیماها طبق پروتکل‌های بهداشتی دوران شیوع کرونا با ۵۰ نفر مسافر به رامسر آمد. در مسیر برگشت به کیش نیز با ۶۰ نفر مسافر که حداکثر ظرفیت این هواپیما در دوران کرونایی است به سمت کیش حرکت کرد که استقبال خوب مسافران و شهروندان را نشان می‌دهد.

خط پروازی کیش-رامسر راه‌اندازی شد

این مسئول تصریح کرد: شرکت کیش‌ایر در فرودگاه رامسر نیز نمایندگی دایر کرده و اقدامات خوبی برای افزایش تعداد این پرواز انجام شده است. در صورتی که تقاضای شهروندان رامسر و غرب استان و همچنین مسافران از کیش به رامسر بیشتر شود، امکان افزایش تعداد پروازهای هفتگی رامسر-کیش نیز وجود دارد.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران یادآور شد: در حال حاضر با توجه به محدودیت‌های کرونایی به صورت تقریبی هر هفته ۲۶ پرواز نشست و برخاست در فرودگاه رامسر انجام می‌شود. اما پیش‌بینی ما برای شرایط عادی حدود دو برابر این تعداد پرواز است که امیدواریم با توجه به تسریع در روند واکسیناسیون و تثبیت سلامت جامعه در آینده به این تعداد پرواز برسیم.

وطن‌خواه افزود: در حال حاضر علاوه بر پرواز کیش-رامسر، هر روز پرواز رامسر-تهران و دو پرواز به مشهد نیز انجام می‌شود. پرواز رامسر-اصفهان فعلا تعلیق شده و ممکن است با بهتر شدن شرایط و افزایش درخواست‌ها از سر گرفته شود.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی پرواز مستقیم کیش-رامسر علاوه بر فرصت‌هایی که در بخش گردشگری ایجاد می‌کند، برای بازرگانان و کسبه منطقه نیز فرصت مناسب اقتصادی محسوب می‌شود.

فرودگاه رامسر که به دلیل قرار گرفتن در ساحل دریای خزر یکی از زیباترین فرودگاه‌های کشور از نظر چشم‌انداز طبیعی محسوب می‌شود با این پرواز مستقیم به فرودگاهی دیگر در دل آب‌های خلیج فارس متصل شده است و به همین دلیل این پرواز را می‌توان یکی از مسیرهای هوایی ویژه گردشگری در ایران دانست که می‌تواند نقش مهمی در رونق اقتصادی غرب مازندران داشته باشد.

ایجاد این خط پروازی از این جهت اهمیت دارد که رامسر مقصد سفر بسیاری از اعراب کشورهای حاشیه خلیج فارس است و سالانه تعداد زیادی از اعراب کشورهای همسایه رامسر را برای اقامتی چند روزه انتخاب می‌کنند. با راه‌اندازی این خط پروازی علاوه بر این که فرصت دسترسی سریع به دو مقصد مهم گردشگری در شمال و جنوب ایران یعنی رامسر و کیش برای گردشگران داخلی ایجاد شده است، ساکنان کشورهای حاشیه خلیج فارس و حتی گردشگرانی که از کشورهای مختلف جهان به این کشورها سفر می‌کنند در صورت تعریف تورهای گردشگری می‌توانند با یک پروازه دو ساعته به عروس شهرهای ایران سفر کنند.

کد خبر 626720

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha