همشهری آنلاین: وزیر کشور گفت: انتخابات کشور به قانونی جامع نیاز دارد.

 به گزارش واحد مرکزی خبر از زاهدان، کردان امروز در پایان سفر به زاهدان به خبرنگار ما گفت: در این قانون جامع باید مشترکات انتخابات در یک فصل و اقتضائات آن در فصلی دیگر تدوین شود چرا که انتخابات مجلس و ریاست جمهوری، خبرگان و شوراها هر یک اقتضائات خاص خود را دارند.

وی درباره اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری افزود: من هیچ جا نگفته‌ام لایحه‌ای برای اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری نمیدهیم بلکه گفتم قانون انتخابات ریاست جمهوری خیلی نیاز به تغییر ندارد.

کردان تصریح کرد: در حال حاضر قانون انتخابات به تغییر خیلی اندک نیاز دارد که نظر من را سخنگوی شورای نگهبان نیز اعلام کرد و مجلس نیز آزاد است هر نوع تصمیمی را در این زمینه بگیرد و دولت هم مکلف به اجرای آن است.

وی تاکید کرد: مردم در انتخابات یک مبنا دارند که آن هم قانون است.
وزیر کشور گفت: انتخابات نزدیک است و وزارت کشور درصدد مشارکت بیشتر مردم و نامزدها در انتخابات است.

کردان همچنین درباره سرنوشت گروگان‌های ربوده شده نیروی انتظامی در شهرستان سراوان گفت: بنده شبانه روز از طریق معاون امنیتی خود پیگیر این مسئله به عنوان دغدغه خانواده گروگان‌ها هستم تا این مسئله به نحو مطلوب حل و فصل شود.

وی درباره عزل و نصب استانداران نیز گفت: اصل بر این است که استانداران را تغییر ندهم اما وزارت کشور همانند یک موجود زنده است و اگر استانداری پیدا شود که قصد همکاری با ما را نداشته باشد من باید به جای وی فرد دیگری را معرفی کنم. 

کد خبر 62666

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز