مجموع نظرات: ۱
سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
۰ نفر

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ از تشخیص بیشتر پلاک‌های مخدوش شده توسط دوربین‌های ثبت تخلف خبر داد.

پلاك مخدوش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، مصطفی موسوی‌پور جانشین پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص اقدامات پلیس راهور تهران بزرگ در بحث برخورد با تخلفات پوشش و مخدوش کردن پلاک خودرو گفت: در اسفند سال ۱۳۹۸ که کرونا شروع شد ۳۳۰ هزار و ۳۰۷ اعمال قانون مربوط به تخلفات پلاک داشتیم و درمجموع در سال ۱۳ هزار و ۸۳۷ مورد دستگاه خودرو نیز متوقف و به پارکینگ دلالت داده شده است.

سرهنگ موسوی پور بیان داشت: در سال ۱۳۹۹  که بحث کرونا مطرح شد، به انگیزه تخلفات پوشش و مخدوشی پلاک ۵۷۲ هزار و ۵۸۷ مورد اعمال قانون  تخلفات پلاک داشتیم که نزدیک به ۷۳ درصد افزایش برخورد با این تخلف و اعمال قانون را شاهد بودیم.

او افزود: در زمینه توقیف نیز ۱۷ هزارو ۷۱۹ دستگاه خودرو متوقف و به پارکینگ انتقال داده شده‌اند که در این خصوص ۲۸ درصد افزایش توقیف در پارکینگ را داشته‌ایم.

وی گفت: در همین ۵ ماهه سال جاری ۲۲۸ هزار و ۳۶ مورد اعمال قانون مربوط به تخلفات پلاک را داشته‌ایم و ۵ هزار و ۷۵۰ مورد خودرو نیز به همین خاطر در پارکینگ متوقف شدند.

وی افزود: این آمار نشان نشان می‌دهد که در بحث افزایش انگیزه ارتکاب به این نوع جرم و تخلف در بحث محدودیت‌های کرونایی که در سال ۹۹ ایجاد شد، تخلفات نیز بیشتر شد. در خصوص  این موارد در بازه‌های زمانی طرح‌ را انجام می‌دهیم و به صورت گسترده و مثلا به‌مدت یک‌ هفته و ۱۰ روز همه توان پلیس راهور در این بخش اختصاص داده می‌شود.

وی بیان داشت: در محدوده‌های ورودی به طرح ترافیک و محدوده کاهش آلودگی هوا، قبل و بعد از دوربین آن تیم‌های ما مستقر می‌شوند. همچنین در بزرگراه‌ها و در شب تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ مستقر هستند و در این ۵ ماه ۱۴۳۸ مورد توقیف در شب داشتیم که با تخلفات برخورد شده است.

سرهنگ موسوی‌پور افزود: پوشش پلاک می‌تواند در محل رفع اثر شود. مانند راننده‌ای که پارچه‌ای چسبانده و وانتی که سپر را روی پلاک آورده یا راننده‌ای که صندوق را بالا برده است، پوشش پلاک اطلاق می‌شود و قابل رفع اثر در محل است. این متخلفان اعمال قانون و توجیه و از محل خارج می‌شوند.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: مخدوشی پلاک جرم محسوب می‌شود. مثلا عدد ۲ را ۳ می‌کنند. حالتی که اتفاق می‌افتد این است که خلافی خودرویی که مانند آن عدد تغییر یافته را نیز راننده متخلف باید بگیرد و آن را نیز پرداخت کند. یعنی خلافی دو خودرو را باید بگیرد و تسویه حساب انجام دهد و بعد اقدامات بعدی برای ترخیص خودرو انجام می‌شود.

وی ادامه داد: برای مخدوشی پلاک پرونده تشکیل شده و متخلفان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

سرهنگ موسوی‌پور تاکید کرد: پلاک‌هایی که مخدوش می‌شوند  و تصاویر آنها برای ما ارسال می‌شود از طریق دسترسی به سامانه‌های پلیسی که داریم اصالت آن پلاک بررسی می‌شود.

وی گفت: ضمن اینکه شکایت ثبت و منع خدمات انجام می‌شود فرد متخلف قطعا باید به پارکینگ مراجعه کند و تسویه خلافی را باید انجام دهد. همچنین‌ متخلف به مقام قضایی معرفی می‌شود و بعد از آنکه از مقام محترم قضایی پاسخ را آورد نسبت به ترخیص خودرو وی اقدام می‌شود.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: اکثر پلاک‌هایی که مخدوش می‌شوند، می توانیم آنها را بررسی کنیم و به اصالت پلاک برسیم.

کد خبر 626635

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha