آیا بارسلونا می‌تواند بدون مسی درد آن باخت ۸ بر۲ به بایرن را کاهش دهد؟

لیگ قهرمانان اروپا

به گزارش همشهری‌آنلاین، امشب زیباترین تورنمنت جهان آغاز می‌شود و از همین هفته اول چند دیدار مهم داریم که شاید جذاب‌ترین‌شان جدال انتقامی بارسلونا مقابل بایرن‌مونیخ باشد؛ مسابقه‌ای که آخرین رویارویی بین ۲ تیم ۸ بر۲ به سود بایرن پایان یافته است. مایکل اولیور داور ۳۸ ساله انگلیسی قضاوت بازی ساعت ۲۳:۳۰امشب را به‌عهده دارد.

آغاز زیباترین تورنومنت

جدا از این دیدار، در سایر گروه‌ها نیز مسابقاتی در جریان خواهد بود و منچستریونایتد در زمین یانگ‌بویز اتریش به میدان می‌رود. با پیوستن کریستیانو رونالدو به منچستر حالا چشم‌های بیشتری دنبال نتایج این تیم است؛ حتی در دیدارهایی معمولی مثل امشب. سویا- سالزبورگ و لیل- ولفسبورگ در گروه G که یکی از آسان‌ترین گروه‌ها به‌شمار می‌رود، امشب به مصاف هم خواهند رفت. در گروه F غیر از جدال یانگ‌بویز- منچستر، ۲ تیم ویارئال و آتالانتا هم با یکدیگر دیدار می‌کنند. در گروه H چلسی مدافع عنوان قهرمانی از زنیت و سردار آزمون پذیرایی می‌کند و یوونتوس هم که نتایجی ضعیف در این فصل سری‌آ گرفته با آلگری به سوئد سفر کرده تا در غیاب رونالدو پس از ۳ سال اولین‌بار در لیگ قهرمانان شرکت کند و به مصاف مالمو برود. دینامو کی‌یف و بنفیکا دیگر دیدار گروه E را برگزار می‌کنند، جایی که بارسا و بایرن حضور دارند.

بایرن‌مونیخ حریف مورد علاقه بارسلونا نیست. کاتالونیایی‌ها تنها ۲بار موفق به برد مقابل حریف باواریایی شده‌اند، ۲‌بار مساوی کرده و ۷بار باخته‌اند. از ۵رویارویی آخر ۴ بار بایرن برده ازجمله یک برد  ۸ بر ۲ در بازی آخر و برد ۷ بر صفر در ۲ بازی رفت‌وبرگشت. بارسا تاکنون ۱۶ گل به حریف آلمانی زده و ۲۶گل دریافت کرده است.

حاضران و غایب‌ها

تعویض لواندوفسکی در دقیقه ۵۹ بازی با لایپزیش در روز شنبه نگرانی‌هایی را برای هواداران بایرن به‌وجود آورد اما با اعلام ناگلزمان بهترین گلزن تیم آلمانی مشکلی ندارد و تنها برای جلوگیری از تشدید مصدومیت جزئی عضلانی بازی را ترک کرده بود. لواندوفسکی در ۱۴ بازی متوالی موفق به گلزنی شده و فقط گرد مولر با گلزنی در ۱۶ بازی پیاپی از او جلوتر است. لوا برای شصت‌ونهمین بار گل اول تیمش در بوندس‌لیگا را زد. فقط منفرد برگزمولر (۷۱)، گرد مولر و کلاوس فیشر (هر دو ۸۶) از او جلوتر هستند. کومان به تمرینات تیمی برگشته و آماده بازی با بارساست. گنبری احتمالا به بازی نمی‌رسد. زابیتسر هم که دستش در تمرینات آسیب دیده مشکلی برای بازی ندارد و احتمالا در ترکیب ثابت قرار می‌گیرد.

در اردوی بارسا اوضاع وخیم‌تر است. جدا از آنسو فاتی و دمبله که مصدومیتی طولانی را سپری می‌کنند، آلبا و کوتینیو هم مشکلاتی دارند اما ممکن است هر دو به این بازی برسند. سرجینیو قطعا این مسابقه را از دست داده اما بریتویت دچار مصدومیتی شدید شده و بین ۳ تا ۴‌ماه قادر به بازی نخواهد بود. آگوئرو هم که کلا مصدوم است و هنوز نتوانسته کاری برای تیم جدیدش انجام دهد.

با مصدومانی نظیر آنسو فاتی، عثمان دمبله و سرخیو آگوئرو و جدایی مسی و ترینکائو هم‌اکنون ممفیس، لوک دی‌یانگ و یوسف دمیر تنها گزینه‌های تهاجمی بارسا برای بازی مقابل بایرن هستند. زوج ممفیس و لوک دی‌یونگ زمانی که در آیندهوون کنار هم در خط حمله بازی می‌کردند، ۵۲گل زده بودند. البته گابی هم هست؛ پدیده تیم بارسا «ب» که طبق نظر کومان در بازی این هفته تیمش در دسته سوم تنها ۶۰دقیقه بازی کرد تا درصورت نیاز مقابل بایرن هم به میدان برود. او پس از پدری یکی از جوان‌هایی است که کومان پزش را می‌دهد. دقیقا یک سال و یک روز از نخستین بازی پدری برای بارسا می‌گذرد.

لروی سانه که بهترین بازیکن دیدار لایپزیش و بایرن لقب گرفت، پنجاهمین بازی‌اش را با پیراهن بایرن‌مونیخ انجام داد. او ۱۲ گل و ۱۲ پاس گل در این ۵۰ بازی داشته است.

ترشتگن در نخستین فصل حضورش در بارسا قهرمان لیگ قهرمانان شد، اما در فصول بعدی کابوس‌هایی در تورین (۳-۰)، رم (۳-۰)، لیورپول (۴-۰) و لیسبون (۲-۸) را تجربه کرد و در نوکمپ مقابل پاری سن ژرمن (۱-۴). باید دید او امشب می‌تواند این کابوس‌ها را پشت سر بگذارد یا خیر.

حالا که صحبت از بارساست این را هم بدانید که شرکت ژاپنی راکوتن به‌دلیل جدایی مسی تصمیم گرفته قرارداد اسپانسری خود با بارسلونا که این فصل به پایان می‌رسد را تمدید نکند. فصل آینده نوشته دیگری روی پیراهن تیمی که بیش از ۱۰۰ سال هیچ برندی را تبلیغ نمی‌کرد قرار می‌گیرد.

ترکیب احتمالی:

بارسلونا (۴-۴-۲):‌تراشتگن، مینگسا، پیکه (آرائوخو)، اریک گارسیا، جوردی آلبا، بوسکتس، دی‌یونگ، پدری، سرخی روبرتو و ممفیس.

بایرن‌مونیخ (۴-۲-۳-۱): نویر، پاوار، زوله، اوپامکانو، آلفونسو دیویس، گورتسکا، کیمیش، توماس مولر، کومان، سانه و لواندوفسکی.

کومان علیه لاپورتا

در آستانه دیدار حساس امشب بارسا و بایرن بین سرمربی و رئیس باشگاه کاتالونی دلخوری پیش آمد. رونالد کومان از این ناراحت است که چرا باشگاه اجازه می‌دهد هر شایعه‌ای درباره تغییر سرمربی مطرح شود: «رابطه‌ام با لاپورتا بهتر شده و هفته قبل از رسانه‌ها شنیدم پیشنهاد تمدید قرارداد به من ارائه شده است. به‌عنوان یک باشگاه باید درخصوص آینده مربی شفاف عمل کنید، لاپورتا در ۲ مورد هوشمندانه عمل نکرد اما دارد خودش را اصلاح می‌کند. لاپورتا اعتقاد دارد که نباید تمام قدرت در اختیار مربی قرار بگیرد، او زیادی حرف می‌زند. به‌خاطر حضور من، این باشگاه آینده خوبی دارد. نه‌تنها پدری، بلکه ۴ یا ۵ بازیکن دیگر در تیم حضور دارند که تنها ۱۸ سال سن دارند.» لاپورتا از اظهارات سرمربی هلندی دلخور است و ممکن است بعد از بازی اگر نتیجه مناسبی گرفته نشود، واکنش نشان دهد.

کد خبر 626604

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha