سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸
۰ نفر

پرسپولیس امشب در پایتخت تاجیکستان به مصاف تیمی می‌رود که فقط اسمش آشناست اما حریف تراکتور از هر لحاظ حریف آشنایی برای ایرانی‌هاست.

پرسپولیس

به گزارش همشهری‌آنلاین، نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا در ادامه مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها امشب هم ۲ بازی دیگر برگزار می‌کنند تا به‌دنبال بازکردن راهی برای حضور در جمع ۸ تیم برتر قاره باشند. امشب پرسپولیس در تاجیکستان، میهمان نماینده این کشور خواهد بود و تراکتور هم در قطر به مصاف النصر عربستان می‌رود تا کار نمایندگان ایران در این مرحله به پایان برسد.

استقلال؛ نام‌آشنای ناشناخته

از ساعت ۱۹:۳۰ امشب در شهر دوشنبه تاجیکستان، تیم استقلال این کشور که برای نخستین‌بار در جمع برترین‌های لیگ قهرمانان حاضر شده، میزبان تیمی است که حساسیت خاصی به اسم استقلال دارد. پرسپولیس ایران به‌عنوان نایب‌قهرمان فصل گذشته و یکی از برترین تیم‌های غرب آسیا در ۴ دوره اخیر، حریف سرسختی برای استقلالی‌های تاجیکستان خواهد بود که میهمان ناخوانده این مرحله محسوب می‌شوند.

استقلال تاجیکستان که برخلاف همنام ایرانی‌اش قرمز می‌پوشد، در گروه A توانست بالاتر از الهلال عربستان قرار بگیرد و با پیروزی ۴-۱ مقابل قهرمان سه‌گانه آسیا یک شگفتی بزرگ را در مرحله گروهی خلق کرد. این تیم به‌عنوان تیم اول از گروهش صعود کرده و پرسپولیس هم تیم اول گروه E بوده و در این راه حتی ۵ امتیاز هم بیشتر از استقلال تاجیکستان جمع کرده است. اما به حکم قرعه، بازی این دو تیم باید در زمین استقلال برگزار شود که چمن مصنوعی این ورزشگاه ممکن است برای بازیکنان پرسپولیس تا حدودی مشکل‌ساز شود.

پرسپولیس که در مرحله قبلی بیشترین امتیاز را در میان تمامی تیم‌های منطقه غرب به‌دست آورده، نسبت به آن بازی‌ها ۳ تغییر در ترکیبش خواهد داشت. احمد نوراللهی، کنعانی‌زادگان و شهریار مغانلو ۳ بازیکنی هستند که در این فاصله سرخپوشان را ترک کرده‌اند و امشب جای آنها با چهره‌های جدیدی پر خواهد شد. مغانلو با ۴ گل بهترین گلزن پرسپولیس در مرحله قبل بود اما پرسپولیس در جای او عیسی آل‌کثیر را دارد که با ۶ گل زده در ۲ فصل اخیر لیگ قهرمانان، هم‌اکنون بهترین گلزن آسیایی پرسپولیس‌ محسوب می‌شود. مهدی عبدی هم با سابقه گلزنی در فینال لیگ قهرمانان، می‌تواند از ستاره‌های تأثیرگذار پرسپولیس در بازی امشب باشد. در خط دفاعی به‌احتمال زیاد فرشاد فرجی به‌عنوان جانشین کنعانی‌زادگان در کنار سیدجلال حسینی قرار می‌گیرد و در خط میانی هم جای خالی احمد نوراللهی با حضور رضا اسدی پر خواهد شد.

تور قطر با تراکتور

و اما همزمان با آغاز نیمه دوم بازی پرسپولیس یعنی از ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران، سومین نماینده ایران یعنی تراکتور نیز در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان به میدان می‌رود و حریف این تیم النصر عربستان خواهد بود.

النصر فصل گذشته تا پای فینال پیش رفت و در نیمه‌نهایی با ضربات پنالتی مغلوب پرسپولیس شد. امسال این تیم در حالی از گروه D صعود کرد که تیم قدرتمند السد به‌عنوان تیم دوم آن گروه حذف شد و تراکتور که امتیازی مساوی با السد داشت، صعود کرد. تراکتور در فاصله مسابقات گروهی تا مرحله حذفی، اتفاقات زیادی را از سر گذرانده و حالا با تیمی نصفه‌ونیمه پا به قطر گذاشته است.

فیروز کریمی فقط توانسته ۱۶ بازیکن را همراه خودش به قطر ببرد و کار سختی در مصاف با حریف سرسختش دارد. شاید مسئولان تراکتور ترجیح می‌دادند این تیم در همان مرحله گروهی حذف می‌شد و زحمت حضور در بازی حذفی، آن‌هم در این روزهای پرحاشیه به گردن باشگاه تراکتور نمی‌افتاد.

کد خبر 626599
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha