مجموع نظرات: ۲
یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
۰ نفر

ایرلاین‌ها و مقاصد میزبان برای بالا بردن ایمنی و پایین آوردن درصد شیوع کرونا قوانین سفت و سختی وضع کرده‌اند.

image-20210912105206-1.jpeg

به نظر می‌رسد که انتخاب گزینه خرید بلیط هواپیما و سفر هوایی یکی از امن‌ترین راه‌های موجود برای سفر است. اما، رعایت چند نکته جانبی مختلف باعث می‌شود تا باز هم به میزان قابل توجهی، احتمال ابتلا به این ویروس در هواپیما بسیار کمتر شود.

امروز قصد داریم تا در این مطلب ۴ نکته کاربردی را که به شما کمک می‌کنند تا در سفرهای هوایی مبتلا به ویروس کرونا نشوید، مورد بررسی قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

در هنگام رزرو بلیط هواپیما، مطئمن‌ترین گزینه‌ها را انتخاب کنید

هر میزان که در انتخاب‌هایتان دقت و توجه داشته باشید، کمتر در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار می‌گیرید. طبیعتاً سفر در تعطیلات، به علت استقبال مسافران در این زمان شما را بیشتر در معرض کرونا قرار می‌دهد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم تا از سفر در ایام تعطیل خودداری نمایید.

برای بررسی قیمت بلیط هواپیما و حتی رزرو هتل و خرید این خدمات از روش‌های آنلاین استفاده کنید و از خرید به صورت حضوری بپرهیزید. با این کار می‌توانید ضمن مراجعه به وبسایت فلای تودی، هم ایمنی خود را بالاتر ببرید و هم با خیال راحت ضمن داشتن انتخاب‌های بیشتر، بلیط هواپیما را از مرجعی مطمئن و ارزان خریداری نمایید.

چطور در سفرهای هوایی کرونا نگیریم؟

آلوده‌ترین نقاط فرودگاه و هواپیما را بشناسید

در فرودگاه و هواپیما همیشه چند مکان از دیگر نقاط آلوده‌تر هستند. در حال حاضر نیز همان نقاط بیشترین درصد را در میزان انتقال ویروس کرونا دارند. میز پاسپورت، خودپردازها، محوطه بازی کودکان، دستگیره‌های پله برقی، فروشگاه‌ها و جایگاه کنترل امنیتی مسافران در فرودگاه و دسته‌های صندلی، کمربند و دستگیره سرویس بهداشتی در هواپیما، آلوده‌ترین نقاطی هستند که شما در طول سفر با هواپیما با آنها در تماس هستید.

تماس فیزیکی ممنوع!

شرکت‌های هواپیمایی با وضع قوانین سختگیرانه در پروازهای داخلی و خارجی، میزان ایمنی پروازها را بسیار بالا برده‌اند و این امر به خوبی قابل لمس است. به طور مثال، زمانی که با خرید بلیط هواپیما کیش به این جزیره سفر می‌کنید، خواهید دید که پروتکل‌های ایمنی و بهداشتی مخصوص در کابین‌های هواپیما، چه میزان شرایط را برای سفر هوایی به این جزیره امن‌تر کرده‌اند.

اما بهتر است که در سفر با هواپیما، کمترین میزان تماس را با محیط داشته باشید. بر اساس گزارش مجله پزشکی نیوانگلند، ویروس کرونا بر روی سطوح فولادی و پلاستیکی ماندگاری بسیار بالاتری دارد. به همین دلیل، تدابیری در حال اجراست که سازوکار پذیرش مسافران در فرودگاه‌ها، تا حد زیادی هوشمند و لمسی شود.

مثلا با این کار مسافران می‌توانند خودشان گذرنامه را اسکن کرده و باقی کارهایشان را با استفاده از گزینه‌های دیگر انجام دهند.

چطور در سفرهای هوایی کرونا نگیریم؟

مواد ضدعفونی کننده فراموش نشود

هر سطحی در فرودگاه و هواپیما ممکن است که ناقل ویروس کرونا باشد. با اینکه همچنان توصیه می‌کنیم تماس خود را با نقاط مختلف به حداقل برسانید اما، همانند روال همیشه این روزها، از شیشه‌های کوچک الکل و مواد ضد عفونی کننده برای پاکسازی سطوح استفاده کنید. از لمس صورت خود بپرهیزید و از الکل ۶۰ درصد برای ضدعفونی کردن دست خود استفاده نمایید.

از ماسک‌های استاندارد استفاده کنید و فاصله مجاز را رعایت کنید

در سفرهای هوایی حتما از ماسک‌های استاندارد و پزشکی استفاده کنید. ماسک‌های پزشکی، مورد تایید استاندارد اروپا هستند و به صورتی ساخته شده‌اند که تا حد زیادی مانع از ورود ذرات ریز و ویروس داخل فضای ماسک می‌شوند. به همین دلیل، در سفرهای هوایی حتما چند عدد ماسک با خود داشته باشید تا در شرایطی همچون نفوذ رطوبت به ماسک، آن را تعویض کنید.

با اینکه ایجاد فاصله در فرودگاه‌ها کار دشواری است اما، باید تا جایی که ممکن است مخصوصا در هنگام انتظار برای ورود به کابین هواپیما، فاصله ۵/۱ متری را رعایت نمایید.

کد خبر 626182

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha