مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
۰ نفر

رئیس‌جمهوری دیروز جمعه ۱۹ شهریور در سومین سفر استانی خود از طریق شهرستان طبس وارد خراسان جنوبی شد. سیدابراهیم رئیسی در این سفر از پیش تعیین نشده که با هدف بررسی مسائل و مشکلات خراسان جنوبی و تلاش برای حل آنها انجام شد، ضمن دیدار با مردم از معادن پروده طبس بازدید کرد.

سفر استانی خراسان جنوبی

به گزارش همشهری آنلاین، نماینده قائنات درباره مطالبات مردم استان می‌گوید: خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور و دارای پتانسیل‌های گوناگون است. در استان ما هم محصولات کشاورزی استراتژیک تولید می‌شود و هم صنایع و معادن و پایانه‌های گمرکی وجود دارد.

سلمان اسحاقی با بیان اینکه پایانه گمرکی یزدان پس از ۷ سال در ابتدای دولت سیزدهم بازگشایی شد به همشهری توضیح می‌دهد: ما در همسایگی ۲ کشور پاکستان و افغانستان هستیم و با کشور هند هم فاصله کمی داریم. هر سه این کشورها پرجمعیت هستند و باوجود بازارچه مرزی می‌توان بازار خوبی از این جمعیت بزرگ داشت؛ به همین دلیل یکی از خواسته‌های مهم ما از رئیس‌جمهوری تثبیت و بازگشایی گمرک یزدان است.

وی با اشاره به کاشت ۲ محصول استراتژیک زرشک و زعفران در این استان ادامه می‌دهد: در حالی به فصل برداشت زرشک رسیده‌ایم که محصول سال گذشته استان در انبارها مانده است و خریداری ندارد و اراده‌ای برای صادرات این محصول هم نیست. زعفران قائنات هم یکی از باکیفیت‌ترین زعفران‌های تولید کشور است. از دولت سیزدهم تقاضا داریم علاوه بر فراهم کردن شرایط صادرات این محصول استان، دست دلالان را نیز از بازار زعفران کوتاه کند. همچنین با ایجاد زمینه برای فرآوری این زعفران کمک کند تا استان بهره بیشتری از محصول ببرد.

آب مشکل دیگر خراسان جنوبی است که سیدابراهیم رئیسی هم در این سفر به آن پرداخت. نماینده قائنات درباره آن می‌گوید: خشکسالی در استان بیداد می‌کند. پاییز امسال نسبت به ۵۲ سال گذشته یکی از سخت‌ترین خشکسالی‌ها را تجربه خواهد کرد. در خراسان جنوبی روستاهای بسیاری وجود دارد که از داشتن آب آشامیدنی محروم هستند. توجه به موضوع آب بسیار جدی است. ما استانی مرزی هستیم و نبود آب موجب خالی از سکنه شدن روستاها و شهرها می‌شود؛ درحالی‌که داشتن جمعیت بیشتر برای این استان بسیار مهم است.

اسحاقی با اشاره به افتتاح بخش احیای فولاد استان در ماه‌های آینده می‌گوید: از رئیس‌جمهوری می‌خواهیم بخش فولادسازی را مورد توجه خود قرار دهد تا بتوانیم از مجتمع بزرگ فولاد قائم استان بهره ببریم.

وی دامپروری خراسان جنوبی را موضوع مهم دیگری می‌داند که دولت باید به آن توجه کند و می‌افزاید: تامین به‌موقع نهاده‌های دامی از موضوعات مهم و حیاتی استان است؛ زیرا اگر فکری برای آن نشود با بحران افزایش قیمت گوشت، مرغ و دام سبک و سنگین مواجه خواهیم شد.

نماینده قائنات درباره بازدید رئیس‌جمهوری از معدن طبس و صحبت درباره حقوق کارگران نیز می‌گوید: استان ما معادن خوبی دارد، اما کارگران با وجود شغل بسیار سختشان با مشکلات متعددی مثل پیمانکاری، بیمه و دستمزد پایین مواجه هستند.

از سوی دیگر به جز معدن به‌دلیل شیوع کرونا در دیگر بخش‌ها ازجمله خدمات و ساخت‌وساز هم کارگران زیان بسیار دیده‌اند که به توجه دولت نیاز دارد.  در این سفر احمد وحیدی، وزیر کشور، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی، رضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت، مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، غلامحسین اسماعیلی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری و صولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس‌جمهوری، رئیسی را همراهی کردند.

کد خبر 626028

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha