درست در روزهایی که صحبت از افزایش قیمت بیت‌کوین به بالای صد هزار دلار بود و کارشناسان امر جهش قیمت در بازار ارزهای دیجیتال را نوید روزهای درخشان آینده در این حوزه می‌دانستند، شرایط ناگهان به گونه‌ای دیگر رقم خورد.

بیت کوین

به گزارش همشهری آنلاین، قیمت بیت‌کوین با افتی بزرگ به کانال ۴۵ هزار دلار سقوط کرد. همزمان با رسمی شدن پذیرش قانونی بیت‌کوین در السالوادور، قیمت بیت‌کوین با رشد فوق‌العاده همراه شده بود و تا بالای ۵۶ هزار نیز پیش رفت، اما مانند هر فناوری یا سیستم جدید، پذیرش بیت‌کوین هم کار آسانی نیست. دست‌اندازها و اشکالاتی در این راه وجود داشت.

به‌عنوان مثال، کیف پول دیجیتال که دولت السالوادور برای همین منظور ایجاد کرده بود با مشکلاتی روبرو شد و کمی بعد دولت مجبور شد کیف پول را موقتا تعطیل کند تا بتواند راهی برای تقاضای بسیار زیاد پیدا کند. السالوادور در اصل یک مطالعه موردی برای آزمایش بتا در مورد پذیرش جهانی بیت‌کوین محسوب می‌شود.

برخی کارشناسان می‌گویند معضلات ایجاد شده بر سر معاملات تجاری با بیت‌کوین در السالوادور باعث افت قیمت شده است، اما برخلاف گفته آنها، باید به این نکته اشاره کرد که افت ۱۱درصدی برای ارزهای دیجیتال امری کاملا طبیعی به‌حساب می‌آید. ضمن اینکه السالوادور یک کشور کوچک بود و تغییرات و تحولات در بازار رمزارز آن، نمی‌تواند تاثیر چندانی بر روی معاملات ارزهای دیجیتال در جهان داشته باشد.

هفته گذشته بود که برخی کارشناسان در حوزه ارزهای دیجیتال پیشبینی عجیبی کرده و در حالی که سقف بازار رمزارزها از مرز ۲ تریلیون دلار فراتر رفته بود، اعلام کردند که قیمت بیت‌کوین، بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین ارز دیجیتال جهان تا پایان سال جاری میلادی می‌تواند به مرز صد هزار دلار نیز برسد.

قیمت بیت‌کوین در ماه گذشته برای نخستین بار پس از ماه مه، از مرز ۵۰ هزار دلار عبور کرد و به روند صعودی خود از رکود طولانی‌مدتش ادامه داد. دلیل این امر شاید این باشد که سرمایه‌گذاران اطمینان دارند که چشم‌انداز هزینه‌های محرک بیشتر ایالات متحده به سود بیشتری برای دارایی مجازی منجر می‌شود.

کد خبر 625939

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha