جمعه ۱۵ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: پژوهشگران کره جنوبی اعلام کردند که اسناپی، اولین سگ نر همانندسازی‌ شده جهان، پس از اولین زاد و ولد موفقیت‌آمیز که تنها سگ‌های همانندسازی در آن دخیل بودند، صاحب توله شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه گروه پژوهشی "دانشگاه ملی سئول" کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد  این سگ تازی افغان از طریق انتقال مصنوعی اسپرم دو ماده‌سگ همانندسازی ‌شده از همین نژاد را باردار کرد، سرپرست این گروه بیونگ – چان در این باره گفت: "این برای اولین بار است که توله‌هایی از سگ‌های همانندسازی‌شده متولد می‌شوند."

اسناپی و دو ماده سگ همانندسازی‌شده

[اولین‌ سگ‌ کلون‌سازی‌شده توله‌دار می‌شود]

به گفته او یکی از 10 توله‌ای که در فاصله 14 تا 18 به دنیا آمده بودند، مرده است، اما 9 توله دیگر زنده هستند.

توله‌های اسناپی

گروه لی که می‌‌گوید اولین گرگ همانندسازی‌شده دنیا را هم تولید کرده است،قصد دارد  که آنها را به همین ترتیب تکثیر کند.

لی گفت: "زاد و ولد سگ‌های همانند‌سازی شده  راه‌ها را برای تکثیر سگ‌های اسنیفر یا بوینده و سگ‌های راهنمای نابینایان که معمولا باید به خاطر تعلیم ‌دادن آنها را عقیم کرد، می‌گشاید."

اسناپی تحت سرپرستی کارشناس همانندسازی، هوانگ- وو سوک ایچاد شد که بعدها با افشای تقلبی گه در یک پژوهش در مورد سلول‌های بنیادی انجام داده بود، رسوا شد.
اما درستی کار  گروه او در زمینه همانندسازی اسناپی بوسیله داتشگاه ملی سئول و سایر موسسات علمی تایید شد.

لی، پیش از این اعلام کرده بود که به طور موفقیت‌آمیزی سگ‌هایی را با استفاده از بافت به دست آمده از یک سگ شکاری retriever (که پرندهای شکارشده را می‌آورد)، همانندسازی کرده است، که می‌توانند با بوکشیدن وجود سرطان را در  انسان‌ها تشخیص دهند. [سگ‌های سرطان یاب]

کد خبر 62547

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز