گروه ادب و هنر: پنجمین جشنواره فیلم آسیایی که از بیستم مهرماه در شهر بمبئی هند آغاز شده بود طی مراسمی با نمایش فیلم بید مجنون و معرفی برگزیدگان به کارخود پایان داد.

در این جشنواره 92 فیلم از کشورهای مختلف جهان از جمله ایران، ژاپن، ایتالیا، آلمان، چین، قزاقستان، ترکمنستان، تاجیکستان و سنگاپور شرکت داشتند.

در مراسم پایانی جشنواره جایزه بهترین کارگردان به مجید مجیدی اهدا شد.

در این جشنواره یازده فیلم از جمهوری اسلامی ایران با نامهای، دیوانه از قفس پرسید، طبل بزرگ زیر پای چپ، مهمان مامان، اشک سرما، زمانی برای مستی اسب‌ها به نمایش درآمد.

نمایش پنج فیلم از مجید مجیدی به نام‌های پدر، باران، بید مجنون، بچه‌های آسمان و رنگ خدا از دیگر برنامه های ایرانی این فستیوال بود.

همچنین در این فستیوال  پوران درخشنده کارگردان ایرانی با فیلم رؤیای خیس که برای اولین بار به اکران درآمد، حضور داشت.

فیلم‌های ایرانی بویژه فیلم رؤیای خیس با استقبال چشمگیری در این فستیوال روبرو گردید.
روزنامه‌های کثیرالانتشار بمبئی از جمله فاینانشیال اکسپرس، لوک ستا و ایندین اکسپرس در چند روز گذشته ضمن درج مطالبی در ارتباط با سینمای ایران متن مصاحبه‌های اختصاصی خود با  پوران درخشنده را به چاپ رساندند.

مجید مجیدی که به همراه همسرش به عنوان میهمان ویژه به برنامه اختتامیه فستیوال مذکور دعوت شده بود، در مراسم خاصی جایزه فرهنگی فیلم‌های آسیایی را به عنوان بهترین کارگردان دریافت کرد.

مجیدی همچنین دیروز با شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی به سؤال‌های خبرنگاران پاسخ داد.

جایزه نخست جشنواره ایتالیا

فیلم «نامه‌ای برای آندره» به کارگردانی زهره زمانی و علی حاجی‌پور دو فیلمساز اهل انزلی جایزه نخست فیلم کوتاه جشنواره «مذهب امروز» ترنتو ایتالیا را از آن خود کرد.

این فیلم از بین 20 فیلم کوتاه این جشنواره به عنوان بهترین فیلم کوتاه انتخاب شد و مورد توجه داوران و فیلمسازان و خبرنگاران قرار گرفت.

موضوع این فیلم همزیستی و پیوند عاطفی یک بانوی تنها و سالخورده مسیحی با یک خانواده مسلمان بی‌سرپرست، فارغ از تفاوت‌های مذهبی، زبان و غیره است.

کد خبر 6253

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز