یونان در یک برنامه آزمایشی برای تشویق شمار بیشتری از مردم این کشور به واکسن زدن تجویز واکسن‌های کرونا را در بیرون از کلیساها در این کشور آغاز کرده است.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس واحدهای «سازمان بهداشت ملی سیار» یونان تجویز واکسن‌های کرونا را در روز دوشنبه در حیاط کلیسایی در آرکانس، شهرکی در نزدیک شهر هراکلیون در جزیره جنوبی «کرت» در این کشور آغاز کردند.

در نخستین روز واکسیناسیون واکسن تک‌دوزی جانسون اند جانسون در این مرکز با نوبت قبلی به مردم تزریق شد و افرادی که بدون نوبت برای واکسن زدن حاضر شده بودند، نیز واکسن دریافت کرده بودند.

دولت یونان این برنامه برای تزریق واکسن‌ها در میدان‌های شهرها در بیرون کلیساها بوسیله واحدهای سیار مراقبت بهداشتی را ماه پیش اعلام کرده بود. این برنامه ابتدا در جزیره کرت شروع می‌شود و بعد به شهرهای اصلی یونان گسترش پیدا می‌کند.

مقامات یونان به دنبال جلب بیشتر مردم برای واکسیناسیون با اعطای شماری از پاداش‌ها هستند و همچنین می‌خواهند حمایت کلیسای قدرتمند ارتدوکس مسیحی کشور را هم جلب کنند. واکسیناسیون کرونا در یونان برای کارکنان مراقبت بهداشتی در بخش خصوصی و دولتی اجباری شده است و برخی از مراکز پذیرایی و تفریحی مانند رستوران‌ها و کافه‌های دربسته فقط برای کسانی قابل‌استفاده خواهند بود که تاییدیه واکسیناسیون یا بهبودی اخیر از بیماری را داشته باشند.

پدر آندرئاس کالینوتزاکیس، کشیش کلیسای مریم باکره در شهرک آرکانس که واکسیناسیون کرونا در روز دوشنبه در بیرون آن انجام می‌شد، گفت: «هیچ راه‌حلی به جز واکسن برای این خطر بزرگ که انسانیت در معرض نابودی قرار داده است، وجود ندارد.»

او افزود: «این مسیری یک طرفه است و به عنوان یک کلیسا باور ما این است که باید در کنار مردم بایستیم.»

نیکوس تزاناکیس، استاد بیماری‌های ریه که در بیرون کلیسا برای برنامه واکسیناسیون حاضر بود، این اقدام را «عملی با اهمیت نمادین بالا» توصیف کرد که نشان می‌دهد «کلیسای ما، این عنصر عظیم اجتماعی و روحانی کشور ما از تلاش‌های ملی برای واکسیناسیون حمایت می‌کند.»

واکسن‌های کرونا در یونان برای هر فرد بالای ۱۲ سالی که دارای شمار تامین اجتماعی باشند، به طور رایگان در دسترس است. تا به حال ۵.۷ میلیون نفر از جمعیت حدود ۱۱ میلیون نفری یونان به طور کامل واکسینه شده‌اند. بر اساس ارقام رسمی وزات بهداشت یونان، ۹۰ درصد از ۳۸۱ بیمار کووید-۱۹ در این کشور در بخش مراقبت‌های ویژه که لوله تنفسی برای آنها کار گذاشته شده است، واکسینه‌نشده‌اند.

یونان در مجموع حدود ۶۰۰۰۰۰ مورد ثابت‌شده کرونا و بیش از ۱۳۸۰۰ مرگ ناشی از آن را گزارش کرده است.

کد خبر 625187

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha