یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذار در افزایش امنیت منازل و جلوگیری از سرقت، استفاده از یک قفل درب منزل مناسب است. در واقع برای این که با آرامش خاطر از منزل خود خارج شوید، باید در اولین گام نسبت به ایمن‌سازی درب ورودی اقدام نمایید.

انواع قفل درب ورودی منزل.jpg

قفل درب ورودی منزل فقط برای باز و بسته کردن یا ورود و خروج راحت‌تر به داخل ساختمان نصب نمی‌شوند، بلکه از لحاظ امنیتی مقاومت بیشتری نسبت به سایر قفل‌های سنتی و معمولی دارند. در سال‌های اخیر شاهد پیشرفت چشمگیری در صنعت قفل‌سازی هستیم. در این مقاله قصد داریم ابتدا شما را با انواع مختلف قفل درب منزل آشنا کنیم و سپس به طور ویژه درباره ویژگی‌های منحصر به فرد محصولات قفل هوشمند برند هوک مانند قفل اثر انگشتی درب منزل، قفل کارتی درب منزل، قفل رمزدار درب منزل، دستگیره هوشمند درب منزل و غیره توضیح دهیم.

معرفی رایج‌ترین انواع قفل درب منزل، از دیرباز تاکنون

قفل‌ ضدسرقت درب منزل به دو گروه قفل‌های مکانیکی و هوشمند تقسیم می‌شوند. قفل‌های ضد سرقت مکانیکی یا کلیدی قفل‌های ساده‌ای هستند که نسبت به انواع قفل درب منزل هوشمند قیمت کمتری دارند و به چهار گروه قفل مرکزی یا مولتی پوینت، قفل مونو بلاک، قفل هوکی شکل یا چنگکی و قفل آژیردار DESI تقسیم شده‌اند. قفل‌های مرکزی یا مولتی پوینت سه الی پنج قفل مجاز، چندین زبانه دارند و به وسیله یک اهرم به هم وصل شده‌اند. قفل مونو بلاک شامل دو قفل مجزا، دارای سه الی چهار زبانه است. این قفل را روی یک لنگه درب ورودی نصب می‌کنند و ضریب امنیت آن نسبت به قفل مرکزی کمتر است.

قفل هوکی شکل یا چنگکی اولین بار توسط شرکت هوک ترکیه ساخته شد. زبانه‌های این نوع قفل، مانند چنگک در داخل هم قفل شده‌اند. این قفل‌ها در برابر ضربه مقاومت بالایی دارند. قفل ضد سرقت آژیردار DESI تولید شده در کشور ترکیه، دارای باتری است و میزان صدای آژیر آن را می‌توان تنظیم کرد.‌ با وارد شدن ضربه به این قفل صدای آژیر بلند خواهد شد. مدل دیگر قفل الکترونیکی درب منزل می‌باشد که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

قفل هوشمند درب منزل چیست؟

تولید قفل هوشمند درب خانه یکی از مهمترین پیشرفت‌های بشر در عصر تکنولوژی به شمار می‌رود و نقش بسیار زیادی در افزایش آرامش، امنیت و محافظت از اموال مردم دارد. این نوع قفل علاوه بر ساختمان‌های مسکونی در ساختمان‌های اداری و همچنین هتل‌ها نیز کاربرد دارد. در حقیقت قفل هوشمند برای حفاظت بیشتر از درب ورودی ساختمان می‌باشد، که با بلوتوث یا Wifi به کاربران اجازه می‌دهد درب ورودی را از راه دور باز یا بسته نمایند و کنترل بیشتری بر رفت و آمد افراد داشته باشند. قفل هوشمند درب منزل با نام‌های قفل الکترونیکی درب منزل، قفل دیجیتال درب منزل و همچنین مدل‌هایی از آن که دارای دستگیره می‌باشند با نام دستگیره هوشمند درب منزل شناخته می‌شوند. این قفل‌ها علاوه بر امنیت زیاد و عملکرد پرسرعت، دارای طراحی بسیار زیبایی نیز هستند. 

قفل هوشمند درب چیست

معرفی انواع قفل ضد سرقت درب منزل دیجیتالی

قفل رمزی درب منزل؛ راحتی و امنیت بالا در دسترسی

قفل رمزدار درب منزل یکی از انواع قفل دیجیتال است که برای باز کردن آن به جای کلید از یک کد عددی استفاده می‌کنند. نحوه عملکرد قفل رمزدار درب منزل به این شکل است که کاربر به وسیله پد عددی شبیه به ماشین حساب، رمز را وارد می‌کند. پس از وارد کردن رمز صحیح، قفل رمزی درب منزل باز می‌شود. در صورتی که عدد رمز صحیح نباشد، در به هیچ وجه باز نخواهد شد. ویژگی امنیتی قفل رمزی هوک لاک این است که در صورت تکرار چند باره‌ی رمز اشتباه به صورت یکپارچه وارد عمل می‌شود و حدود ده الی پانزده دقیقه به کاربر اجازه وارد کردن رمز را نمی‌دهد. مهم‌ترین مزیت قفل رمزی درب منزل عدم احتیاج به کلید است که کاربران با نصب این قفل دیگر نگران به سرقت رفتن کلید نیستند. 

قفل اثر انگشتی درب منزل؛ سیستم ورود بیومتریکی

قفل درب منزل با اثر انگشت برای نصب روی درهای چوبی، شیشه‌ای و همچنین درب‌های ضد سرقت مناسب است‌. در طراحی قفل اثر انگشتی درب منزل تمام استانداردها به طور کامل و دقیق رعایت شده و در ساخت آن فلزات بادوام به کار رفته است‌. در اکثر ساختمان‌ها در کنار سیستم‌های امنیتی مانند دوربین مداربسته از دستگیره و قفل اثر انگشتی درب منزل نیز استفاده می‌شود. نحوه عملکرد این نوع قفل درب منزل به این شکل است که پس از نصب کاربر انگشت خود را روی قفل قرار می‌دهد تا خطوط اثر انگشت او پس از اسکن شدن به صورت قالب الگوریتم در دیتابیس آن ذخیره‌سازی شود.‌ پس از ذخیره شدن اثر انگشت، قفل فقط با همان اثر انگشت باز خواهد شد و در صورت عدم تطابق اثر انگشت جدید نمی‌توان درب را باز کرد. 

قفل کارتی درب منزل؛ کارت مغناطیسی، کلید ورود هر فرد

 یکی دیگر از تجهیزاتی هوشمندی که امنیت ساختمان را تا حدود زیادی افزایش می‌دهد، قفل کارتی درب منزل است. همانطور که از نام این نوع قفل درب منزل مشخص است، بدون نیاز به کلید و با استفاده از کارت‌ مغناطیسی درب باز و بسته می‌شود. قفل کارتی درب منزل بیشتر برای افرادی مناسب است که حافظه آن‌ها برای به یاد سپردن عدد رمز با مشکل مواجه می‌شود. بعد از نزدیک کردن کارت به قفل دیجیتال درب باز می‌شود و برای بسته شدن دوباره در دیگر نیاز به کلید نیست زیرا با دور شدن کارت، درب مجددا به صورت اتوماتیک قفل خواهد شد.

قفل کارتی درب چوبی هوشمند

هوک (هوک لاک) وارد کننده انوع قفل کارتی درب منزل با بهترین کیفیت و امنیت بالا است که قابلیت کپی برداری از این کارت‌ها برای سارقان وجود ندارد.  شما می‌توانید برای هر یک از اعضای خانواده خود یک کارت تهیه کنید تا رفت و آمد برای آن‌ها راحت شود. اندازه کارت‌های قفل کارتی درب منزل بسیار سبک و کم حجم و حمل آن‌ها از دسته‌کلید راحت‌تر است. در صورت گم شدن کارت‌ به سادگی می‌توان آن را از رده خارج کرد.

قفل تشخیص چهره درب منزل؛ بهترین قفل ضد سرقت منزل

قفل تشخیص چهره درب منزل از جدیدترین و پیشرفته‌ترین قفل‌های دیجیتال است  که در بدنه آن یک دوربین تعبیه شده است. این دوربین موظف است چهره افراد مختلف را با چهره افرادی که قبلا در دوربین قفل مجاز و ثبت شده‌اند مقایسه کند. اگر چهره با چهره‌ای که قبلا ثبت شده مطابقت داشت، قفل درب منزل باز خواهد شد. در ساخت این نوع قفل از پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز دنیا استفاده شده است. این  قفل نسبت به همه قفل‌های هوشمند دیگر گران‌تر است و با قیمت بالاتری به فروش می‌رسد.

خرید بهترین قفل درب منزل هوشمند از فروشگاه هوک

در این مطلب شما را با انواع مختلف قفل درب منزل هوشمند مانند قفل هوشمند اثر انگشتی، قفل کارتی هوشمند و دستگیره رمزی درب منزل آشنا کردیم و به اهمیت و تاثیر این قفل‌ها در افزایش راحتی و امنیت ساختمان اشاره کردیم. برای خرید انواع قفل دیجیتال بهتر است به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید. فروشگاه قفل هوشمند هوک با آدرس اینترنتی www.lock.ir به عنوان یکی از بهترین و معتبرترین فروشگاه‌های وارد کننده بدون واسطه انواع دستگیره و قفل دیجیتالی با قیمت مناسب، سال‌هاست در بازار ایران و خاورمیانه مشغول فعالیت است. قبل از سفارش آنلاین می‌توانید با پشتباتی شرکت قفل دیجیتال هوک تماس برقرار کنید و از مشاوره غیرحضوری با کارشناسان استفاده کنید. تیم پشتیبانی هوک به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی و ارائه خدمات به مشتریان است.

کد خبر 625028

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha