مجموع نظرات: ۱
دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹
۰ نفر

قرار نیست آرایش کنیم که فقط آرایش کرده باشیم، قرار است زیباتر بودن را امتحان کنیم. آراستگی تا همین چند سال پیش برای عده کثیری به مفهوم زرق و برق و رنگ‌آمیزی‌های ناهمانگ صورت بود. نتیجه نهایی آرایش هم صورتی بود با همین رنگ‌های عجیب و غریب و گاهی خطوطی سردرگم.

زیبایی - پوست - آرایش - زن

در یک جمله می‌توان گفت که متدهای خودآرایی در گذشته‌ای نه‌چندان دور، اشتباهاتی فاحش بودند. اما خوشبختانه از آن عصر عبور کردیم و حالا زیبایی و به تبع آن آراستگی برایمان مفهوم عمیق‌تری دارد. البته که تنوع بسیار گسترده‌تر لوازم آرایشی هم دست را برای خودآرایی بازتر می‌گذارد.

استفاده اصولی از لوازمی مثل پرایمر، کانسیلر، کانتور یا هایلایتر، می‌تواند نتیجه خیره‌کننده‌ای داشته باشد، اما شاید استفاده نکردن از آن‌ها بهتر از استفاده اشتباه باشد. البته این به معنی سخت بودن به‌کارگیری این وسایل آرایشی نیست، فقط باید چند اصل و تکنیک نسبتاً ساده، اما معجزه‌گر را بلد باشید. بهره‌ی درست گرفتن از چنین ابزاری می‌تواند آرایش معمول شما را به یک گریم حرفه‌ای تبدیل کند و زیبایی طبیعی‌تان را در اوج لطافت و سادگی، چندین برابر کند. هدف اصلی، پوشاندن عیب‌های صورت و برجسته کردن نقاط قوت آن است، چیزی که با به‌کار گرفتن اصول و مراحل زیر، به‌راحتی محقق می‌شود.

زیبایی و طراوت را فقط در زمان آرایش به خاطر نیاورید

اول این‌که شما هر لحظه قرار نیست آرایش کنید، اما قرار است همیشه جذاب و سالم باشید. سلامت و لطافت پوست به رسیدگی و توجه مداوم نیازمند است. پس بهتر است قبل از متوسل شدن به لوازم آرایشی، استفاده‌ای منظم از وسایل مراقبت پوستی مثل آب‌رسان و تونر داشه باشید. با این مراقبت‌های پیوسته، پوست شفاف، صاف و مقاوم‌تری دارید که نتیجه استفاده از لوازم آرایشی هم روی آن قطعاً درخشان‌تر است. گذشته از آن بهتر است برای شروع آرایشتان هم با استفاده از یک تونر، بوم مقاوم و بهتری برای اثر هنری‌تان آماده کنید. فراموش نکنید که قبل از آن به یک پاکسازی کامل با شستشو یا استفاده از وسایل پاک‌کننده نیاز دارید.

از پرایمر به عنوان پلی بین پوست صورت و آرایش، کمک بگیرید

استفاده از پرایمر صورت یکی از مؤثرترین راه‌های آماده‌سازی برای یک تغییر حرفه‌ای و طبیعی است. پرایمر در واقع می‌تواند پرده‌ای بین پوست شما و آرایشتان باشد تا صورت را در آماده‌ترین حالت برای پذیرش مواد آرایشی قرار دهد. دقت داشته باشید که نوع پرایمر را متناسب با پوستتان (چرب یا خشک) انتخاب کنید. پرایمر را به صورتتان بمالید و با نوک انگشت آن را پخش کنید، به این ترتیب درخشش‌های بیش از حد پوست چرب یا خطوط و ترک‌های پوست خشک را هم کنترل خواهید کرد. پرایمرها گاهی خاصیت تقویت‌کنندگی هم دارند.

استفاده از کرم‌پودر بعد از پرایمر و قبل از کانسیلر باشد

این قسمت بحث‌برانگیزی از تکنیک‌های آرایشی‌ست که همچنان اختلاف نظرهای زیادی بر سر آن وجود دارد. عده‌ای بر این باورند که اگر قصد کرم‌پودر زدن دارید، زمان مناسب آن بعد از استفاده از کانسیلر است. اما به نظر می‌رسد که استفاده از کرم‌پودر قبل از کانسیلر، منطقی‌تر باشد. البته که می‌توانید از کرم‌پودر زدن، صرف‌نظر کنید. اما یک راه مناسب‌تر برای افرادی که دنبال آرایش سبک هستند، ترکیب کمی کرم‌پودر با پرایمر است. این تکنیک باعث می‌شود در عین استفاده از کرم‌پودر، لایه سبک‌تری روی پوستتان داشته باشید.

بهترین زمان برای فرم‌دهی ابرو، بعد از زدن کرم پایه است

اگر قصد استفاده از مداد، ریمل ابرو، سایه ابرو، صابون ابرو یا محصولاتی از این قبیل دارید و به فکر هاشور زدن یا فرم‌دهی ابروهایتان هستید، الان بهترین زمان است. البته که بر سر این مورد هم اختلاف نظرهایی وجود دارد. اما بیشتر آرایشگرهای متخصص، زمان رسیدگی به ابروها را بعد از استفاده از پرایمر و کرم‌پودر پایه می‌دانند. بهتر است ابروهایتان همیشه یکی دو درجه تیره‌تر از موهای سر، آرایش شوند.

کانسیلر، معجزه‌گری برای پوشاندن عیوب پوست است

استفاده از کانسیلر برای همه واجب نیست. این وسیله آرایشی برای رفع عیوبی مثل تیرگی‌های زیر چشم، لک، جای جوش، قرمزی اطراف بینی و ... استفاده می‌شود. کانسیلر در انواع مختلف مایع، پودری و جامد، قابل خریداری‌ست که البته نمونه مایع، طرفداران بیشتری دارد. کانسیلرها رنگ‌های مختلفی دارند که انتخاب آن باید بر اساس رنگ پوست و البته مشکلات پوستی شما باشد. با این‌حال کانسیلر زرد، پرکاربردترین نمونه بازار است که خصوصاً برای پوشاندن تیرگی‌های دور چشم، عملکرد بی‌نظیری دارد. کانسیلر می‌تواند به عنوان زیرساختی عالی برای سایه‌های پودر عمل کند و البته پوشاننده‌ای برای خراب‌کاری‌های آرایشی باشد. برای استفاده از کانسیلر می‌توانید از نوک انگشت‌، اسفنج یا براش‌های مخصوص استفاده کنید.

با تکنیک کانتورینگ، یک گریم تمام و کمال داشته باشید

کانتورینگ یک تکنیک آرایشی بسیار مؤثر است که می‌تواند یک خودآرایی روتین را به گریم کامل صورت تبدیل کند. قرار است قسمت‌های بزرگ و عیوب صورت را کم‌رنگ‌تر و نقاطی خاص را برجسته‌تر کنید. برای این‌کار به ابزار کانتورینگ و هایلایتر نیازمندید. کانتور و هایلایتر در چند حالت مایع، کرمی و پودری در دسترس هستند و استفاده از آن‌ها قواعد خاص خود را دارد. قبل از هر چیز باید فرم صورتتان را بررسی کنید و آن را با توجه به هرآن‌چه از زیبایی‌شناسی امروز صورت می‌دانید، گریم کنید. البته که قرار نیست طبیعت چهره شما بر هم بخورد، تنها باید ویژگی‌های جذاب را پررنگ‌تر و نقاط ضعف را پنهان کنید.

کانتورینگ می‌تواند عملکردی مشابه با زاویه‌سازی صورت هم داشته باشد. انتخاب نوع کانتور به راحتی و البته نوع پوست شما بستگی دارد، اما رنگ آن در بهترین حالت باید دو یا سه درجه تیره‌تر از پوستتان باشد. پیشنهاد می‌شود برای پوست چرب از کانتور و هایلایتر پودری و مات و برای پوست‌های خشک از نمونه‌های کرمی یا مایع استفاده کنید. برای پخش کردن کانتور مایع از اسفنج‌های آرایشی و برای نمونه پودری از براش کانتورینگ بهره بگیرید. همان‌طور که گفته شد، محل استفاده از کانتور به فرم صورت شما بستگی دارد، اما غالباً سایه‌ها با خطی زیر استخوان گونه، کناره‌های بینی، مرکز یا کناره‌های بالای پیشانی و کناره‌های فک پایین، ایجاد می‌شوند.

با استفاده از هایلایتر، برجستگی‌های مورد علاقه‌تان را ایجاد کنید

هایلایت در واقع ادامه روند کانتورینگ صورت است و هایلایتر بر خلاف کانتور، دو یا سه درجه روشن‌تر از رنگ پوست انتخاب می‌شود. برجسته کردن بخش‌هایی مثل لب و گونه با هایلایتر می‌تواند نتیجه‌ای شبیه به تزریق ژل داشته باشد. در یک جمله می‌توان گفت که کانتورینگ صورت، چیزی شبیه به یک عمل زیبایی است که بدون هیچ خطری، با دستان شما و روبه‌روی آینه اتاقتان انجام می‌شود. هایلایتر را می‌توانید بالای ابروها با خطوطی به سمت بالا، روی تیغه بینی، چانه، زیر استخوان ابرو و گوشه داخلی چشم بمالید. در نهایت بسته به نوع هایلایتر و کانتور، آن‌ها را با اسفنج یا براش آرایشی، محو یا اصطلاحاً فید کنید.

پوستتان را فیکس کنید و با خیالی راحت‌تر به ادامه آرایش صورت بپردازید

حالا که تمام مراحل را با موفقیت پشت سر گذاشتید، می‌توانید برای ماندگاری و البته شفاف یا مات کردن پوست (بر اساس علاقه یا نوع پوست)، از انواع پودر فیکس استفاده کنید. این کار با اسپری فیکساتور هم امکان‌پذیر است و در ساده‌ترین حالت، می‌توانید از پنکیک هم استفاده کنید. با این‌که پنکیک تضمین چندانی برای ماندگاری ندارد، اما با مراحلی که گفته شد می‌توانید تغییری بنیادی و جذاب را برای یک روز طولانی حفظ کنید. در نهایت می‌توانید هر نوع آرایش طبیعی یا غلیظی را به این زیرساخت حرفه‌ای، اضافه کنید.

پوست شما سرمایه‌ای برگشت‌ناپذیر است، از محصولات مطمئن استفاده کنید

در آخر شاید اضافه کردن این نکته ضروری باشد که استفاده از مواد آرایشی مختلفی که به آن‌ها اشاره شد، ممکن است خطرهای پوستی به دنبال داشته باشد. پس برای این‌که بدون نگرانی به زیبایی بیشتر چنگ بیاندازید، محصولات باکیفیت و مطمئن را که البته همیشه گران‌ترین‌ هم نیستند، به کار بگیرید. فروشگاه اینترنتی خانومی از معتبرترین عرضه‌کننده‌های لوازم آرایشی و بهداشتی‌ست که بهترین انتخاب‌ها را در قالب مجموعه‌ای متنوع برای شما فراهم کرده است. محصولاتی در رده‌های مختلف قیمتی که با اصالتی تضمین شده، انتخاب شما را ساده و مطمئن خواهند کرد.

کد خبر 625012

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha