رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در شهریورماه ۲۰ میلیون دوز واکسن وارد می‌کنیم و به همین ترتیب در مهر و آبان  هر ماه ۳۰ میلیون دوز واکسن از طریق همین کانال سازمان هلال احمر وارد کشور می‌شود.

واکسن کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر درباره واردات واکسن اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های جدید و تمرکز بر واردات واکسن اکنون جلساتی برای واردات واکسن به ریاست معاون اول ریاست جمهوری برگزار می‌شود و به همین علت اعداد واردات واکسن افزایش چشمگیری داشته است. ما تا آبان ماه ۹۰ میلیون دوز واکسن وارد می‌کنیم.
 
همتی گفت: جزئیات واردات به این صورت است که در شهریور ماه ۲۰ میلیون دوز واکسن وارد می‌کنیم و به همین ترتیب در مهر و آبان  هر ماه  ۳۰ میلیون دوز واکسن از طریق همین کانال سازمان هلال احمر وارد کشور می‌شود و در مجموع به ۸۰ میلیون دوز می‌رسد. روز گذشته‌ نیز نامه‌ای زده شد مبنی بر اضافه شدن واردات ۱۰ میلیون دوز دیگر واکسن است و به این ترتیب تا آبان ماه ۹۰ میلیون دوز واکسن وارد کشور می‌شود. این ۱۰ میلیون واکسنی که روز گذشته اضافه شد برای افراد بین ۱۲ تا ۱۸ سال است.
 
وی ادامه داد: در حین فعالیت ما سایر سازمان مثل وزارت بهداشت و سازمان خصوصی نیز در واردات واکسن فعالیت می‌کنند. ما تا پایان سال ۱۸۰ میلیون دوز واکسن برای دوز دوم و ۲۷۰ میلیون دوز برای دوز یادآور نیاز داریم که باید به واکسن داخلی هم توجه شود تا با کمبود واکسن مواجه نشویم.
 
همتی گفت: واکسن‌هایی که ما وارد می‌کنیم تماما معتبر بوده مانند واکسن سینورفام که تاثیرگذاری مناسب با عوارض کم است. این واکسن را از سایت اصلی کشور چین خریداری می‌کنیم که وزارت بهداشت با نظارت کامل و سختگیرانه تمام واکسن‌ها را بررسی می‌کند و تمام واکسن‌های تایید شده هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر همچنین توضیح داد: تولید واکسن داخلی دلیلی نبود که باعث کم کاری در واردات واکسن شود. از فروردین ۱۴۰۰ که مجوز واردات واکسن دریافت کردیم تاکنون توانستیم ۲۵ میلیون و ۳۹۰ هزار دوز واکسن از منابع معتبر وارد کشور کنیم.

کد خبر 624916

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha