مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
۰ نفر

ساکنان «شهرک شهید بهشتی» شاهرود مدتی‌است به‌ دلیل اجرای یک طرح عمرانی، برای تردد به مرکز شهر با مشکل مواجه شده‌اند.

تاکسی شاهرود

همشهری آنلاین- اشکان جهان‌آرای:

شهروندان «شهرک شهید بهشتی» شاهرود مدت‌هاست که برای تردد به محل سکونت خود یا خروج از این شهرک با مشکل دسترسی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی مواجه هستند. از این شهرک حدوداً ۵۰۰خانواری، روزانه میزان قابل‌توجهی تردد به مناطق مختلف شهر شاهرود انجام می‌شود، اما این ترددها چند ماه است که به‌ دلیل انجام یک پروژه عمرانی تا حدودی مختل شده و همین موضوع نیز اعتراض‌ ساکنان شهرک شهید بهشتی شاهرود را به‌همراه داشته است. شهروندان ساکن این شهرک می‌گویند که رفت‌وآمد تاکسی‌ها به محل سکونت‌شان طی ماه‌های اخیر با مشکل مواجه شده و این وضعیت چالش‌هایی را برای آنان در امور روزانه ایجاد کرده‌ است.

«علی حسینی» در این باره به خبرنگار همشهری می‌گوید: مدت‌هاست که همه راه‌های منتهی به شهرک مختل شده‌است و رفت‌وآمد شهروندان به این شهرک با مشکل انجام می‌شود. شهروندان نیز بارها به این موضوع اعتراض کرده‌اند، اما هنوز وضعیت ساماندهی نشده و به روال سابق برنگشته است. این چالش را از زبان دیگر شهروندان ساکن شهرک شهید بهشتی نیز می‌توان شنید.

«فاطمه عبدی» اظهار می‌کند: چند هفته است که هر روز برای تردد به خارج از شهرک با مشکل مواجهیم. تاکسی در شهرک به سختی پیدا می‌شود. خیلی از راننده‌های تاکسی هم حاضر به تردد تا شهرک نیستند. بارها تماس گرفتیم و خواستار رسیدگی شدیم، اما همچنان مشکل پابرجاست و شاهد فعالیت عادی و مستمر تاکسی‌ها در این شهرک نیستیم.

دلیل تأخیر در اجرای پروژه

بنا به گفته‌های برخی مسئولان و منابع محلی، دلیل اصلی بروز این وضعیت برای ساکنان شهرک شهید بهشتی شاهرود اجرای عملیات عمرانی پل چهارراه شهید بهشتی است. این پل که در بلوار علامه مجلسی مراحل پایانی ساخت آن درحال انجام است، با ۵۰۰متر طول، بزرگ‌ترین پروژه عمرانی شهری شاهرود محسوب می‌شود که برای پیشگیری از وقوع حوادث دراین نقطه حادثه‌خیز، ساخت آن از پاییز سال‌گذشته در دستور کار قرار گرفت و قرار بود تا پایان اردیبهشت‌ماه سال‌ جاری به بهره‌برداری برسد. اما شرایط جوی و همچنین چالش‌های همه‌گیری ویروس کرونا سبب شد تکمیل پروژه به تأخیر بیفتد و اختلال‌های ترافیکی ناشی از آن طولانی شود.

سرپرست شهرداری شاهرود نیز دلیل اصلی بروز برخی اختلال‌ها در تردد برای شهروندان شهرک بهشتی را تغییر مسیر تاکسی‌ها به دلیل اجرای این پروژه می‌داند و می‌گوید: مسیر تردد تاکسی‌های شهرک شهید بهشتی به‌خاطر اجرای عملیات ساخت پل روگذر موقتا تغییر کرده و با تکمیل پروژه به حالت اولیه برمی‌گردد. با این‌حال برای ارائه خدمات حمل‌ونقلی به شهروندان ساکن این شهرک مسیر جایگزین تاکسیرانی درنظر گرفته شده‌است و ناوگان حمل‌ونقل خدمات لازم را ارائه می‌کند.

مشکل به‌زودی رفع می‌شود

«جواد وفایی» می‌افزاید: درحال‌حاضر تاکسی‌ها برای حضور در شهرک شهید بهشتی به‌ جای مسیر قبلی از مسیر مصلی، جوادیه، چهارراه کابل مغان و خیابان جنت به شهرک می‌روند. علاوه بر تاکسی‌ها دراین مسیر، فعالیت اتوبوس‌ها نیز تقویت شده و هریک ساعت جابه‌جایی مسافر به شهرک شهید بهشتی را انجام می‌دهند. با این‌حال اگر شهروندان تخلفی در عملکرد ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری به سمت شهرک شهید بهشتی دیدند، می‌توانند برای پیگیری با شماره ۱۳۳ تماس بگیرند تا همکاران ما پیگیری کنند.

وی درباره دلیل این اختلال ترافیکی و زمان عادی شدن آن نیز اظهار می‌کند: این تغییر مسیر به‌دلیل ساخت پل به طور موقت انجام شده و با تکمیل پروژه رفع خواهد شد و به حالت عادی برمی‌گردد. درحال‌حاضر عملیات اجرایی توسط پیمانکار درحال انجام است و پیگیر آزادسازی محدوده زیر پل نیز هستیم. وفایی اضافه می‌کند: تلاش می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن این موضوع محقق شود و پیش‌بینی می‌شود حدود یک ماه دیگر بتوانیم ترافیک ایمن از زیر این پل را برقرار کنیم و مسیر تردد خودروها و تاکسی‌ها به شهرک شهید بهشتی یک‌بار دیگر به حالت عادی برگردد.

کد خبر 624826

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha