رئیس جمهوری روسیه با انتقاد از سنگ‌اندازی کشورهای غربی در مسیر مبارزه ایران با کرونا گفت: «ایران به کمک نیاز دارد اما غرب حتی برای برداشتن تحریم‌ها هم روی خوش نشان نمی‌دهد.»

پوتين در مجمع اقتصادي شرق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تاس، ولادیمیر پوتین در نشست مجمع اقتصادی شرق در ولادی‌وستوک گفت: «درباره ایران ... نمی‌خواهم وارد جزئیات سیاسی شوم اما این کشور به کمک نیاز دارد و غرب همچنان تحریم‌ها را لغو نمی‌کند. آنها حتی درباره این موضوع بحث هم نمی‌کنند. درباره دیگر کشورها چیزی نمی‌گویم. ونزوئلا را در نظر بگیرید؛ سیاست، سیاست است اما مسائل بشردوستانه همچنان بشردوستانه باقی می‌مانند.»

رئیس جمهوری روسیه با اشاره به تلاش‌های جمعی غرب برای پوشاندن چهره انسانی به روابط بین‌المللی افزود: «خب، جایگاه انسان بودن کجاست؟ در دوران همه‌گیری کرونا حتی محدودیت‌ها و تحریم‌هایی که در حوزه رساندن دارو و واکسن به دیگر کشورها بود هم برداشته نشده است.»

پوتین در بخش دیگر سخنانش در روز جمعه خروج نیروهای بین‌المللی را از افغانستان به رهبری آمریکا یک فاجعه دانست و گفت: «آنها ۱.۵ تریلیون دلار برای این مبارزه هزینه کردند، نتیجه چه شد؟‌ هیچ!» رئیس جمهوری روسیه از نیروهای طالبان هم خواست متمدنانه‌تر رفتار کنند تا راه گفتگو و ارتباط با دیگران بر آنها بسته نشود. او گفت: «روسیه نمی‌خواهد از افغانستان جدا شود که اگر چنین شود، دیگر کسی برای گفتگو کردن باقی نمی‌ماند.»

ششمین مجمع اقتصادی شرق دوم تا چهارم سپتامبر ۲۰۲۱ در قالب‌های آنلاین و حضوری در ولادی‌وستوک روسیه برگزار می‌شود و موضوع اصلی این دوره فرصت‌های تازه برای شرق دور با هدف دگرگون کردن دنیا اعلام شده است.

کد خبر 624429

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha