وزارت بهداشت اعلام کرد: تعداد مبتلایان کووید-۱۹ در ایران از ابتدا تاکنون به ۵ میلیون و ۸۳ هزار و ۱۳۳ نفر رسیده است.

کرونا در ایران - آی سی یو

به گزارش همشهری آنلاین، بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۷ هزار و ۶۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴۰۶۱ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۸۳ هزار و ۱۳۳ نفر رسید.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۶۱ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۰۹ هزار و ۵۴۹ نفر رسید.

تاکنون ۴ میلیون و ۳۰۲ هزار و ۱۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده‌اند.

۷ هزار و ۷۹۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۲۹ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۹۰۷ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۳۰۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهر در وضعیت نارنجی و ۳۲ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

تزریق ۲۶۱ هزار و ۹۰۳ دوز واکسن طی شبانه‌روز گذشته

همچنین بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت، مجموع واکسن‌های کرونا تزریق‌شده در کشور به ۲۸ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۸۹۳ دوز رسیده است.

بنا بر اعلام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت تا کنون ۱۹ میلیون و ۲۹۷ هزار و ۵۸۲ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۹ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۳۱۱ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۲۸ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۸۹۳ دوز رسید.

طبق اعلام وزارت بهداشت، تا ظهر روز گذشته ۲۸ میلیون و ۴۴۲ هزار و ۹۹۰ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده بود. با احتساب آمار اعلامی امروز از سوی وزارت بهداشت، از ظهر روز گذشته تا ظهر امروز (۲۴ ساعت گذشته) ۲۶۱ هزار و ۹۰۳ دوز واکسن کرونا تزریق شده است.

گفتنی است طی شبانه‌روز گذشته (۱۱ شهریور) ۳۷۵ هزار و ۱۶۳ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شد و این عدد روز قبل آن یعنی ۱۰ شهریور ۵۶۶ هزار و ۲۴۱ دوز بود و این نشان می‌دهد که آمار واکسیناسیون روزانه در کشور طی روزهای اخیر افت داشته است. طبق گزارش‌های موجود، آمار واکسیناسیون روزانه در کشور در روزهای آخر هفته کمتر از دیگر روزهای هفته است.

کد خبر 624403

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha