تیم ملی ایران اولین بازی خود در دور نهایی مقدماتی جام جهانی را با برد پشت سرگذاشت.

سرلک

به گزارش همشهری آنلاین تیم های ملی ایران و سوریه در اولین دیدار از مرحله نهایی انتخابی جام جهانی در قاره آسیا و از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه آزادی به میدان رفتند. دراگان اسکوچیچ و وحید هاشمیان در این دیدار به دلیل بیماری کرونا روی نیمکت تیم ملی حضور نداشتند و هدایت ملی پوشان ایران بر عهده تات دستیار اسکوچیچ بود.

در نیمه اول مهم ترین خطر ایران رو دروازه سوریه با  ارسال کرنر از سوی قدوس و ضربه سر شجاع خلیل زاده خلق شد. توپیکه به شکل خطرناک از کنار دروازه رقیب به بیرون رفت.

اما فشار سوریه در دقیقه ۱۷ جواب داد و عمر خربین بعد از تقابل با خلیل‌زاده، با بیرانوند تک به تک شد که شوت این بازیکن از کنار دیرک دروازه به بیرون رفت و دروازه تیم ملی ایران بسته ماند.

در دقیقه ۲۸، هم میلاد سرلک به علت برخورد شدید با عمر خربین از ناحیه سر به زمین برخورد کرد و در نهایت با تصمیم کادرپزشکی زمین مسابقه را ترک کرد و جای خود را به عزت‌اللهی داد.در نهایت این دیدار در نیمه نخست بدون گل به پایان رسید.

 با شروع نیمه دوم کادر فنی تیم ملی دو تعویض همزمان انجام دادند که حردانی و محمدی به جای  قدوس و سلمانی وارد میدان شدند. تعویضی که در جناح راست جواد داد و پاس بلند شجاع خلیل زاده در دقیه ۵۷ با پاس تکضرب حردانی همراه شد تا در ادامه مهدی طارمی با یک چرخش زیبا در محوطه جریمه توپ را در اختیار جهانبخش قرار دهد و ضربه کاپیتان تیم ملی در میانه راه با برخورد به مدافع سوریه وارد دروازه شود.

بعد از این گل سوری ها کمی جلوتر کشیدند اما حملات نصفه و نیمه آنها در نهایت بی ثمر بود و تیم ملی ایران در  اولین گام موفق شد بدون حضور اسکوچیچ اولین ۳ امتیاز را از آن خود کند.

تیم ملی ایران روز سه شنبه دومین بازی خود را برابر عراق انجام خواهد داد.

ترکیب تیم ملی ایران:
علیرضا بیرانوند
 وحید امیری
شجاع خلیل‌زاده
حسین کنعانی‌زادگان
جعفر سلمانی (میلاد محمدی ۴۶)
 احمد نوراللهی
میلاد سرلک (سعید عزت اللهی ۳۱)
علی قلی زاده (مهدی ترابی ۷۳)
علیرضا جهانبخش (کریم انصاری فرد ۸۶)
سامان قدوس (صالح حردانی ۴۶)
مهدی طارمی

 ترکیب تیم ملی سوریه:
ابراهیم عالمه
سعد احمد
 کامل حمیشه
عمر خریبین
 محمود المواس
محمد عثمان ( علاءالدین ۶۰)
ثائر کروما
خالد کرداوغلی
 عبدالرحمن ویس (ایاز عثمان ۷۵)
اسرا حمویه (احمد عسگر ۷۵)
موید الخولی

در دیگر بازی این گروه کره جنوبی و عراق با تساوی امتیاز بازی را تقسیم کردند و ایران با این برد صدرنشین شد.

کد خبر 624348

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha