وزیر امور خارجه ایتالیا در پیامی به امیرعبداللهیان اعلام کرد که این کشور در چارچوب مکانیسم کوواکس و در مواجهه با مسائل فوری بهداشتی درمانی کنونی در کنار ایران باقی خواهد ماند.

وزیر امور خارجه ایتالیا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، «لوئیجی دی مایو» وزیر امور خارجه و همکاریهای بین المللی ایتالیا در پیامی خطاب به حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان اخذ رای اعتماد و آغاز به کار وی را تبریک گفت.

وزیر امور خارجه ایتالیا در این پیام  نسبت به تداوم توسعه روابط سودمند بین ایتالیا و جمهوری اسلامی ایران در بستر دوستی تاریخی بین دو کشور در دوران دولت جدید در ایران ابراز اطمینان کرده و تاکید کرد: این گسترش مناسبات به تعمیق هرچه بیشتر ابعاد گفتمان بین دو کشور در حوزه همکاریهای دوجانبه اقتصادی و فرهنگی و روابط منطقه ای منجر خواهد شد.

وی افزود: ایتالیا در چارچوب مکانیسم کوواکس و در مواجهه با مسائل فوری بهداشتی – درمانی کنونی در کنار ایران باقی خواهد ماند.

وزیر خارجه ترکمنستان نیز پیش از این در پیامی به امیرعبداللهیان تبریک گفت.

وزرای خارجه فرانسه، هند و ارمنستان نیز روز چهارشنبه با همتای ایرانی تلفنی گفت و گو کرده و درباره مناسبات دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند. بحث افغانستان نیز از جمله موضوعات مورد گفتگوی وزرای خارجه هند و فرانسه با همتای ایرانی بود.

کد خبر 624228

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha