معاون کل وزیر بهداشت گفت: ۶۱۲ هزار نفر از مردم کشور در یک سال اخیر به زیر خط فقر ناشی از پرداخت هزینه‌های درمانی رسیدند.

هزینه درمان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم قدردانی از سعید نمکی وزیر سابق و معارفه دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر جدید بهداشت گفت: در سال ۹۶ میزان پرداختی هزینه‌های درمان از جیب مردم به ۳۲.۶ درصد رسید که متاسفانه به دلیل تحریم‌ها و شرایط سخت کشور این میزان پرداختی توسط مردم به ۴۰ درصد افزایش یافت و ۷۲ صدم درصد از مردم به زیر خط فقر پرداخت هزینه‌های ناشی از درمان رسید.

او تصریح کرد: همچنین در یک سال اخیر ۲ میلیون و ۴۱ نفر دچار پرداخت هزینه‌های کمرشکن درمانی شدند.

به گفته حریرچی، در سال ۹۵ برآورد داشتیم که با وعده دولت و مجلس، رشد اقتصادی به ۴ درصد در سال ۱۴۰۰ برسد که این امر محقق نشد. در حالی که مسئولان به ویژه در حوزه سلامت کمک‌های زیادی در این امر کردند.

معاون کل وزیر بهداشت افزود: دولت جدید با سکانداری دکتر عین‌اللهی باید تا سال ۱۴۰۴ بر اساس چشم‌انداز توسعه ایران در حوزه سلامت رتبه اول را در منطقه داشته باشد و این مسئولیت سنگینی را بر ما وارد می‌کند.

او گفت: از دکتر نمکی تشکر می‌کنم که به همراه معاونان به خصوص در این شرایط کرونایی به صورت تمام‌وقت زحمات زیادی کشیدند و باید همه کمک کنیم تا این شرایط و قافله را به سر منزل مقصود برسانیم.

به گفته حریرچی، مدافعان نظام سلامت اعم از دکتر، پرستار، بهیار، کادر اداری و غیره و مردم، سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و نهادهای مختلف در این شرایط کمک زیادی ارائه دادند و از ما حمایت کردند.

معاون کل وزیر بهداشت افزود: در یک سال آینده عملکرد حوزه سلامت بزرگ‌ترین تعیین‌کننده رشد اقتصادی، رفاه و حمایت مردم از نظام خواهد بود.

حریرچی ادامه داد: باید علاوه بر کرونا، به فکر بیماری‌های واگیردار و غیرواگیر و شیوع آنها نیز باشیم که جزو مشکلات مهم مردم هستند و توجه به آنها ضروری است.

سعید نمکی ۱۵ بهمن سال ۱۳۹۷ به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت دوازدهم منصوب شد.

همچنین آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم، روز ۲۰ مرداد اسامی کابینه پیشنهادی خود را به مجلس ارائه کرد و بهرام عین‌اللهی به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح شد.

عین‌اللهی روز دوشنبه یکم شهریور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به ارائه برنامه خود پرداخت و در نهایت روز چهارشنبه سوم شهریور با ۲۱۴ رای موافق، ۵۵ رای مخالف و ۱۵ رای ممتنع به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت سیزدهم انتخاب شد.

کد خبر 624173

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha