مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
۰ نفر

رنگ‌بندی شهرهای استان البرز نشان می‌دهد وضعیت این استان باوجود اعلام ستاد مقابله با کرونا مبنی بر افول موج پنجم کرونا، هنوز خوب نیست و در حالت شکننده قرار دارد.

بیمار کرونایی

 به گزارش همشهری آنلاین، در آخرین اعلام رنگ بندی‌هایی کرونایی،۳ شهرستان کرج، فردیس و نظرآباد  در وضعیت قرمز تیره،۳ شهرستان ساوجبلاغ، چهارباغ و اشتهارد در وضعیت قرمز و شهرستان طالقان  در وضعیت نارنجی نارنجی قرار دارند.

باوجود تلاش شبانه‌روزی کادر درمان و ستاد مقابله با کرونای استان البرز، رنگ‌بندی‌ها نشان از آن دارند اگر مساله رعایت پروتکل‌ها از سوی همه مردم و مسئولان استان مورد بی‌توجهی قرار گیرد، دوباره شاهد رشد ابتلا به این بیماری در البرز خواهیم بود.

فوت ۲۶ نفر و بستری شدن ۱۸۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد: بیماری کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته سبب فوت ۲۶ نفر و بستری شدن ۱۸۹ نفر دیگر در بیمارستان های این استان شد.

دکتر محمد فتحی درجمع خبرنگاران اظهارکرد : اکنون ۱۳۰۵ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های استان تحت مراقبت پزشکی قرار دارند.

وی بیان کرد: با مرگ ۲۶ بیمار دیگر، شمار کل جانباختگان کووید۱۹ در البرز به ۵۴۴۱ نفر رسید.

فتحی گفت: تاکنون شمار کل بستری شدگان کووید۱۹ در البرز  ۶۳ هزار و ۷۸۷  نفر ثبت شده که  ۵۷ هزار و ۳۱ نفرآنان  از مراکز درمانی ترخیص شده اند.

کنترل موج پنجم

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونای استان البرز هم اعلام کرد: طی ۲ هفته گذشته تاکنون روزانه نزدیک یک هزار بیمار کووید۱۹ در این استان خدمات بستری موقت دریافت کردند.

دکتر مهرداد بابایی گفت: اکنون ظرفیت بخش‌های بستری بیمارستان های استان البرز به سه برابر افزایش یافته و در کنار بستری ‌ای طولانی مدت، بستری موقت یا سرپایی نیز برای این بیماران پیش بینی شده است.

 بابایی اظهار کرد: این اقدامات سبب شد تا موج سهمگین پنجم کرونا در البرز کنترل شود و با توجه به جمعیت استان به واسطه استفاده از این راهکارها آمار مراجعات روزانه و بستری‌ها ثابت شود.

صدای سویه جدید کرونا به گوش می‌رسد

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز در پاسخ به اینکه آیا برنامه‌ای برای واکسیناسیون دانشجویان استان وجود دارد، گفت: هنوز فرصت تزریق واکسن به دانشجویان ایجاد نشده و اگر هم این برنامه عملی شود، دانشجویان تحصیلات تکمیلی در اولویت هستند.

بابایی با اشاره به اینکه علی رغم اینکه به وضعیت نسبتا باثباتی در خصوص بیماری کرونا در البرز رسیده‌ایم، هنوزآمار بیماران بستری بالا است، اظهار کرد: درست است که طی هفته گذشته در خصوص تعداد بستری‌ها افزایش محسوسی نداشته‌ایم و وضعیت به ثبات نسبی رسیده، ولی هنوز در اوج قله پیک پنجم قرار داریم و آمار فوتی‌ها و بستری‌ها بالا است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر میزان رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم به ۶۵ درصد رسیده، توضیح داد: در صورت رعایت ۹۰ درصدی پروتکل‌ها از سوی مردم می‌توان به کنترل بیماری امید داشت.

وی ادامه داد: البته تجربه نشان داده با رسیدن به قله و پس از باثبات شدن شرایط، احتمال قرار گرفتن در شیب نزولی بالا می‌رود ولی اگر مردم بخواهند مجددا سهل انگاری کنند و البته اگر سویه جدید که صدایش از دور و نزدیک به گوش می‌رسد وارد استان شود، نمی‌توان به روزهای بهتر امیدوار بود.

انجام واکسیناسیون

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز تاکید کرد: در حال حاضر ۳۰ مرکز تجمعی تزریق واکسن در استان فعال است و به دنبال اضافه کردن دو یا سه مرکز دیگر هم هستیم تا فرایند تزریق با سرعت بیشتری انجام شود.

بابایی همچنین افزود: روزانه حدود ۲۰ هزار دز واکسن در استان البرز تزریق می‌شود و قابلیت آن وجود دارد که این میزان به دوبرابر افزایش یابد و این امر  به تامین واکسن کافی بستگی دارد.

همچنین طرح واکسیناسیون عشایر این استان علیه بیماری کووید ۱۹ در مناطق ییلاقی در حال اجرا است.

کد خبر 623878

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha