مجموع نظرات: ۱
سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
۰ نفر

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت گیلان از کشف کالای قاچاق به ارزش بیش از ۲۳ میلیارد ریال خبر داد.

کالای قاچاق

مهدی نقدی، با اشاره به بازرسی‌های صورت گرفته از سطح بازار، به همشهری آنلاین گفت: در طول ۵ ماه اول سال؛ بازرسی و عملیات ویژه رصد کالاهای قاچاق طی گشت مشترک تعداد ۳ هزار ۲۰۰ عملیات بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی انجام شده است.

وی گفت: بیشترین موارد بازرسی از انبارها و محل نگهداری کالا در سطح استان انجام شده است. بازرسان سازمان صمت گیلان با جدیت کامل پرونده های متشکله از واحدهای متخلف را به تعزیرات حکومتی ارسال کرده تا برخورد قانونی با آنها اعمال شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت گیلان با اشاره به این که عمده تخلفات گرانفروشی، کم فروشی، احتکار  و عدم درج قیمت است، ادامه داد:  بازرسان ما به طور مستمر و به صورت گشت مشترک با دیگر بازرسان دستگاههای نظارتی رصد کالاهای ضروری و مایحتاج پر مصرف را در سطح  استان بررسی و در صورت مشاهده هر گونه تخلف برخورد قانونی اعمال می‌شود.

مهدی نقدی با بیان این که گزارشات مردمی از سوی ستاد خبری ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستانهای استان دریافت و به آن رسیدگی می‌شود، عنوان کرد: در مدت یاد شده ۲ هزار و ۳۳ شکایت ثبت در حوزه قاچاق، ۹۳۵ پرونده رسیدگی و اعلام نتیجه شده و ۴۱۴ مورد آن در حال رسیدگی است.

معاون نظارت، بازرسی سازمان صمت گیلان همچنین اظهار کرد: همشهریان محترم می‌توانند در صورت مشاهده و بروز هر گونه تخلف در واحدهای صنفی اعم از کم فروشی، گرانفروشی، عدم درج قیمت، آن را با شماره تلفن ۱۲۴ در میان بگذارند و یا با مراجعه به ادارات تابعه در شهرستان‌ها و در مرکز استان به سازمان صنعت، معدن و تجارت مراجعه کرده و موارد تخلف را گزارش کنند.

کد خبر 623817

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha