لی‌لی واچوفسکی یکی از خالقان سه‌گانه ماتریکس می‌گوید او به خاطر مرگ پدر و مادر‏، اعلام هویت جدید و بعد کارگردانی پشت سر هم پروژه‌ها خسته شده و این یکی از دلایل شرکت نکردن در تولید ماتریکس ۴ است.

ماتریکس

به گزارش همشهری آنلاین‏ به نقل از ایندی‌وایر‏ چه طرفدار پروپاقرص ماتریکس باشید چه نه‏، حتما تا الان خبردار شده‌اید که لی‌لی واچوفسکی یکی از دو خواهر واچوفسکی‏، در تولید چهارمین فیلم از فرانچایز ماتریکس با عنوان ماتریکس: رستاخیزها (The Matrix: Resurrections) حضور ندارد. این پروژه را لانا واچوفسکی به تنهایی کارگردانی می‌کند و با کیانو ریوز‏ و کری-آن ماس‏ به تکنو-تریلر ماتریکس بازگشته است. 

لی‌لی اخیرا دلیل اینکه چرا در کنار خواهرش در کارگردانی این فیلم حضور ندارد‏، در مصاحبه‌ای تلویزیونی شرح داده است. او در برنامه تلویزیونی که به سریال جدیدش «Work in Progress» اختصاص داشت، درباره عدم حضورش در تولید ماتریکس ۴ گفت: موضوع دشواری است. در سال ۲۰۱۶ من تازه مسئله تطبیق جنسیتم را عمومی کرده بودم و خیلی خسته بودم چرا که ما کلاود اطلس را ساخته بودیم و صعود ژوپیتر و همچنین فصل اول سریال حس هشتم و همه این‌ها پشت سر هم. ما یکی را تمام می‌کردیم و بلافاصله می‌رفتیم سر پروژه بعدی. یعنی دارم درباره سه تا مثبت ۱۰۰ ساعت فیلمبرداری برای سه پروژه حرف می‌زنم. بعد هم روشن کردن موقعیت جدید جنسیتی و این بسیار خسته‌کننده بود. باید درباره هویت جدید خودم اطلاع‌رسانی می‌کردم. نیاز داشتم مدتی از این صنعت دور بمانم. نیاز داشتم با خودم به عنوان هنرمند دوباره ارتباط برقرار کنم و برای همین رفتم سراغ نقاشی و این جور چیزها. 

او ادامه داد: لانا ایده ساختن یک ماتریکس دیگر را مطرح کرد. این گفت‌وگو را ما میان مرگ پدر و مادرمان داشتیم که به فاصله پنج هفته اتفاق افتاد. و این به نظر بازگشت به عقب و انجام کاری بود که قبلا انجام داده بودیم و اصلا جذاب نبود. 

لی‌لی‌واچوفسکی توضیح داد که مسئله اندو از دست دادن پدر و مادر و همین‌طور خستگی ابراز هویت جدید‏، او را به این نتیجه رساند که نمی‌خواهد پروژه ماتریکس را ادامه دهد. او گفت: بازگشت به کاری که قبلا انجامش داده بودم، مثل این بود که دوباره به مسیرهای کهنه‌ای پا بگذارم که قبلا پیموده‌ام. این از نظر احساسی برایم ناخوشایند بود. مثل اینکه برگردم و زندگی گذشته‌ام را دوباره زندگی کنم و کفش‌های کهنه‌ام را بپوشم. این‌ کاری بود که من نمی‌خواستم انجام دهم. 

کمپانی برادران وارنر ماتریکس ۴ را هم‌زمان در سینماها و اچ‌بی‌او مکس در تاریخ ۲۲ دسامبر امسال نمایش خواهد داد. 

کد خبر 623394

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha