رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ اقداماتی را که باید بعد از تصادف خسارتی صورت گیرد، تشریح کرد.

تصادف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ احسان مؤمنی رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ درباره اقدامات رانندگان پس از بروز خرابی یا تصادفات خسارتی در سطح معابر اظهار کرد: رانندگان در صورت وقوع تصادف یا حادثه یا خرابی وسیله‌نقلیه در سطح راه‌ها و معابر، ضمن حفظ خونسردی، چراغ‌های فلاشر وسیله‌نقلیه خود را روشن و سریعاً وسیله‌ نقلیه خود را به منتهی الیه سمت راست راه منتقل کنند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: در مرحله بعد بلافاصله راننده و سرنشینان از خودرو خارج شوند و در یک محل امن قرار بگیرند و در تماس با پلیس ۱۱۰، موضوع را اطلاع دهند همچنین در صورت جرحی بودن تصادف یا خسارات شدید به وسایل‌نقلیه، با مراکز امدادی و اورژانس تماس بگیرند.

این مقام انتظامی بیان کرد: در تصادفات خسارتی که رانندگان مقصر بودن خود را قبول دارند و علت حادثه مشخص و مبلغ خسارت زیر ۱۶ میلیون تومان است، می‌توانند با توافق یکدیگر بدون دریافت کروکی و گزارش از پلیس، به شرکت بیمه مراجعه و خسارت خود را دریافت کنند.

وی عنوان کرد: در تصادف خسارتی که برای رانندگان علت حادثه مشخص نیست و طرفین یا راننده مقصر تقصیر خود را قبول ندارد یا خسارت بالای ۱۶ میلیون تومان است، می‌توانند با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرند که کارشناس در صحنه تصادف حاضر شود و پس از بررسی کردن صحنه تصادف و مشخص شدن مقصر حادثه، اگر خسارت زیر ۱۶ میلیون تومان باشد بدون کروکی به بیمه ارجاع داده و اگر بالای ۱۶ میلیون تومان باشد کروکی ترسیم و به طرفین تحویل می‌شود.

مؤمنی متذکر شد: رانندگان مطمئن باشند اگر وسیله‌ نقلیه خودشان را به منتهی‌الیه سمت راست هدایت کنند، افسر کارشناس راهور بر اساس محل‌های برخورد و آثار به‌جای مانده از صحنه تصادف، علت وقوع حادثه را مشخص می‌کند و اگر نظر افسر کارشناس را قبول نداشتند، برای آن‌ها کروکی غیرسازشی ترسیم می‌کند و تحویل طرفین حادثه می‌شود و می‌توانند از طریق شورای حل اختلاف موضوع را پیگیری کنند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: رانندگان می‌توانند در محل حادثه اعتراض خود را اعلام کنند که افسر راهور کروکی غیرسازشی را ترسیم می‌کند.

کد خبر 623305

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha