مشکل شیرابه‌ها و بوی تعفن ایستگاه‌های بازیافت ساکنان غرب تهران، مهرماه با راه‌اندازی بزرگ‌ترین کارخانه «‌MRF» در منطقه ۲۲ برطرف می‌شود.

کوهک

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، پس از بازدید از روند ساخت کارخانه MRF (مرکز تفکیک پسماند) در منطقه ۲۲ گفت: «براساس طرح‌های جامع «پسماند» و «کاپ»، تهران باید به ۸ پهنه اصلی تبدیل و در هر پهنه یک کارخانه «MRF» ایجاد شود تا میزان شیرابه‌ها و بازگشت پسماندها به حداقل برسد. در این میان مناطق ۵، ۲۱ و ۲۲ در پهنه «کوهک» قرار گرفته‌اند که با توجه به جانمایی خطوط پردازش مدرن در این مرکز و پیشرفت‌های پروژه، امیدواریم مهرماه کارخانه به بهره‌برداری برسد.» «صدرالدین علیپور» با اشاره به برخی از معضلات مهم ایستگاه‌های پسماند در مناطق مختلف افزود: «ساختمان‌های مجاور ایستگاه‌های پسماند، همواره به‌دلیل بوی متعفن زباله و صدای دائمی رفت و آمدتریلی‌ها معترض هستند.

هم‌چنین ریختن شیرابه دور تا دور ایستگاه‌ها و در طول مسیر، اثرات محیط‌زیستی مخربی دارد. اما با راه‌اندازی کارخانه کوهک نه تنها این معضلات از بین می‌رود، بلکه میزان شیرابه ۸۰ درصد کاهش می‌یابد و شاهد حذف حضور فیزیکی زباله‌گردها و افزایش کیفیت کمپوست‌های تولیدی در «آرادکوه» خواهیم بود.» «مرتضی رحمان‌زاده»، شهردار منطقه ۲۲ گفت: «کارخانه در جنوب‌شرق منطقه ۲۲ قرار دارد و موضوع تفکیک و مدیریت پسماند را پیش از بارگیری به مقصد آرادکوه دنبال می‌کند. هم‌چنین با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تکنولوژی روز دنیا، اجرا و افتتاح خواهد شد.»

کد خبر 623290

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha