یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۲
۰ نفر

یک نشریه آمریکایی اعلام کرد که نخست‌وزیر صهیونیست‌ها به رئیس‌جمهور آمریکا متعهد شد تا مخالفت آشکار با توافق هسته‌ای ایران نداشته باشد.

بنت و بایدن

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری آکسیوس به نقل از دو منبع آگاه اظهاراتی درباره برجام و روابط میان رژیم اشغالگر و آمریکا، از دیدار روز گذشته «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، نقل کرده است.

بنا به گفته این دو منبع آگاه بنت که اکنون در سفری به واشنگتن به سر می‌برد، در ملاقات خود با بایدن به رئیس‌جمهور آمریکا قول داد تا رویکرد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر پیشین صهیونیست‌ها را اتخاذ نکند و مخالفتی آشکار با توافق هسته‌ای ایران نداشته باشد.

این دو منبع همچنین به آکسیوس گفتند: «بنت این صحبت‌ها را روز چهارشنبه در دیدار با "آنتونی بلینکن" وزیرخارجه آمریکا، و "جیک سالیوان" مشاور امنیت ملی این کشور، نیز مطرح کرد و مذاکرات میان آمریکا و اسرائیل را با آینده روشن‌تری ارزیابی کرد.»

یک مقام ارشد صهیونیست که در دیدار بنت با بایدن حضور داشت در این باره گفت: «نخست‌وزیر اسرائیل به بایدن گفت علی‌رغم تفاوت‌های سیاسی میان آمریکا و اسرائیل، در نظر دارد با صداقت و شفافیت به کار خود ادامه دهد.»

همچنین برخی مقام‌ها گفتند: «بنت به بایدن گفت می‌خواهد رابطه میان آمریکا و اسرائیل را مدیریت کند، همانطور که این کار را برای دولت ائتلافی کنونی در اسرائیل کرده است. او می‌خواهد اگر مناقشاتی به میان آمد، اختلافات برای عموم در خبرگزاری‌ها مطرح نشود و با مکالمه و رایزنی کنار گذاشته شوند.»

یکی از مشاوران بایدن نیز در این باره اعلام کرد: «دولت بایدن با پیام‌های بنت بسیار موافق است. بایدن رابطه‌ای بدون لحظات درگیری و تشنج می‌خواهد و ترجیح می‌دهد تمام مسائل با مکالمه برطرف شوند. رئیس‌جمهور آمریکا نیز جدی بودن را می‌پسندد، اما این را در منابع رسمی نشان نخواهد داد.»

شب گذشته نفتالی بنت و جو بایدن یک روز پس از برنامه‌ریزی برای دیدار در روز پنجشنبه، در کاخ سفید با یکدیگر ملاقات کردند. این ملاقات در حالی صورت گرفت که مقام‌هایی رسمی روز پیش از آن تأیید کردند که به دلیل وقوع چند انفجار در حوالی فرودگاه کابل، پایتخت افغانستان، ملاقات این دو مقام ارشد به تعویق افتاده است.

کد خبر 623206

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha