صادق صفایی که با بازی در نقش یک بسیجی جانباز در فیلم سینمایی «از کرخه تا راین» حضوری درخشان و ماندگار در دنیای بازیگری داشت، به دلیل ایست قلبی در ۶۰ سالگی از دنیا رفت.

صادق صفایی

به گزارش همشهری آنلاین، صفایی که زاده آبان ۱۳۴۰ در طبس بود و بازی در سینما را اواخر دهه شصت با «تمام وسوسه‌های زمین» حمید سمندریان آغاز کرده بود، سه سال بعد در «از کرخه تا راین» ابراهیم حاتمی‌کیا درخشید و دیپلم افتخار جشنواره فیلم فجر را با بازی در نقش یک بسیجی شیمیایی‌شده و پناهنده از آن خود کرد.

صفایی دو سال پس از درخشیدن در جشنواره مدرک کارشناسی ارشد بازیگری و کارگردانی را از دانشکده هنر و معماری دانشگاه تربیت مدرس در سال ۷۳ گرفت و حدود سه دهه سابقه تدریس در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی داشت. او سال ۷۹ عضو هیات علمی گروه نمایش دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی دانشگاه تهران شد و یک سال هم استاد مهمان یکی از دانشگاه‌های روسیه بود.

مرحوم صفایی که در حوزه کارگردانی و بازیگری تئاتر هم فعال بود، سینما را با بازی در «آژانس شیشه‌ای» حاتمی‌کیا، «سفر سرخ» حمید فرخ‌نژاد، «خوابگاه دختران» محمدحسین لطیفی، «وقتی همه خواب بودند» و «من و زیبا» فریدون حسن‌پور و... ادامه داد. او در تلویزیون هم در چند سریال بازی کرد که «از یاد رفته» و «دوستان خوب» حسن‌پور از آن جمله است.

زنده‌یاد صفایی که با آن صدا و گریم ماندگار و تاریخی در «از کرخه تا راین» برای همیشه در یادها می‌ماند، پس از حدود سه دهه فعالیت سینمایی و تئاتری و تدریس در آموزشگاه‌ها و مراکز علمی و دانشگاهی سرانجام در سن ۶۰ سالگی به دلیل ایست قلبی از دنیا رفت.

کد خبر 622959

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha