تایلند، کشور آسیای جنوب شرقی برای سرعت بخشیدن به واکسیناسیون برای کنترل موج شیوع کرونا در حال مذاکره با کشورهای اروپایی برای خرید میلیون‌ها دوز واکسن کرونا از آنها است.

Thailand

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز مقامات در تایلند که با وجود اینکه این کشور مرکز تولید واکسن‌های کرونای آسترازنکا در این منطقه است، در تامین واکسن لازم برای برنامه واکسیناسیون عمومی دچار اشکال شده است. هفته گذشته دولت تایلند اعلام کرد  ۱۵۰۰۰۰ دوز واکسن آسترازنکا از کشور بوتان در شمال هند قرض کرده است.

اکنون یک مقام ارشد بهداشتی تایلند می‌گوید برخی از کشورهای اروپایی دارای مقدار زیادی دوزهای اضافی واکسن‌های آسترازنکا یا فایزر هستند و می‌توانند دو یا سه میلیون دوز واکسن در ماه به تایلند بفروشند.

تا به حال، تایلند که اکنون با اوج‌گیری شیوع کرونا و افزایش تلفات ناشی از آن به بالاترین حد تاکنون روبرو است،‌ حدود ۹ درصد از جمعیت بیش از ۶۶ میلیون نفری‌اش را به طور کامل واکسینه کرده است.

اکثریت ۱.۱ میلیون مورد عفونت کرونا و ۱۰۳۱۴  مرگ ناشی از آن در تایلند پس از ماه آوریل (فرودین) و به خاطر انتشار سویه‌های بسیار واگیر آلفا و دلتا رخ داده است، گرچه اخیر نشانه‌های از کاهش میزان‌های عفونت و عبور از اوج آن مشاهده می‌شود.

پرایوث چان-اوچا، نخست‌وزیر تایلند روز دوشنبه اعلام کرد شرکت آسترازنکا ۶۰ میلیون دوز واکسن کرونا را که قبلا تحویلشان به تاخیر افتاده بود، تا پایان سال در اختیار این کشور قرار خواهد داد.

کارگروه کروناویروس تایلند روز جمعه درباره کاهش شدت اقدامات لاک‌داون (قرنطینه عمومی) از جمله کاهش ساعات منع رفت‌وآمد شبانه و اجازه دادن به افراد واکسینه‌شده یا اخیرا آزمایش شده به غذا خوردن در رستوران‌ها تصمیم خواهد گرفت.

کد خبر 622848

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha