طبق گزارش رسانه‌ها سومین انفجار مهیب در محوطه مجاور فرودگاه کابل رخ داده است.

انفجار کابل

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، گزارش رسانه‌ها حاکی از این است که پنجشنبه شب بار دیگر، انفجاری در محوطه بیرونی فرودگاه کابل رخ داده است.

کانال توئیتری خبرگزاری «آناتولی» در پیامی از انفجاری دیگر در پایتخت افغانستان خبر داد. خبرگزاری «اسپوتنیک» نیز نوشت، انفجار سوم در مجاورت فرودگاه بین‌المللی کابل رخ داده است.

اسپوتنیک به نقل از خبرنگاران میدانی نوشت به نظر می رسد انفجارها در محوطه فرودگاه کابل حالت متداوم پیدا کرده‌اند.

روزنامه «ایندیا تودی» علت انفجار سوم را برخورد یک خودروی طالبان با بمب دست ساز کنار جاده‌ای در مجاورت فرودگاه کابل عنوان کرد.

رسانه‌های بین‌المللی ساعاتی قبل‌ از وقوع دو انفجار در نزدیکی فرودگاه کابل خبر دادند. یک سخنگوی پنتاگون گفته می‌تواند کشته شدن تعدادی از سربازان آمریکا و زخمی شدن تعدادی دیگر را در انفجارهای نزدیک فرودگاه کابل تأیید کند. با این حال او به تعداد این سربازان و رسته خدمتی آنها اشاره‌ای نکرده است.

تا زمان انتشار این خبر، در دو انفجار اول، دستکم شصت نفر کشته و صد و پنجاه نفر زخمی شده‌اند. از این میان دوازده کشته متعلق به نیروهای آمریکایی هستند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این عملیات را به عهده گرفت. طالبان این حمله را «تروریستی» خوانده است. پولیتیکو نیز به نقل از یک منبع آمریکایی گزارش داده عوامل انتحاری داعش عامل انفجارها بوده‌اند.

کد خبر 622843

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha