آمارها نشان می‌دهد بیش از ۳۲ درصد کل بیماران کرونا در کشورمان مربوط به ۲ ماه تیر و مرداد ۱۴۰۰ بوده است.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدجواد دهقانی رئیس موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) گفت: بیش از ۳۲ درصد کل بیماران کرونایی کشور مربوط به بیماران در ۲ ماه تیر و مرداد ۱۴۰۰ بوده؛ به طوری که آمار بیماران جدید کشور از ۲۷۹ هزار نفر در خردادماه به ۵۲۸ هزار نفر در تیرماه و یک میلیون و ۵۳ هزار نفر در مرداد ماه رسیده است.

دهقانی در این خصوص توضیح داد: اطلاعات مستخرج از سامانه نماگر کووید-۱۹ (ISC COVID-۱۹ Visualizer) نشان می دهد که این میزان بیمار جدید در یک ماهه مرداد، بیشترین میزان ممکن در طول یک سال و نیم گذشته بوده است.

وی افزود: با این میزان افزایش، تعداد بیماران کشور از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به ۴ میلیون و ۶۷۷ هزار نفر در پایان مردادماه ۱۴۰۰ رسیده است. بر این اساس بیش از ۳۲ درصد کل بیماران کشور مربوط به بیماران در ۲ ماه تیر و مرداد ۱۴۰۰ بوده است.

دهقانی ادامه داد: این در حالی است که جمعیت بیماران جدید در مرداد ماه برای برخی کشورها از جمله آمریکا برابر با ۳ میلیون و ۳۳۰ هزار نفر، هندوستان یک میلیون و ۱۵۷ هزار نفر، ایران یک میلیون و ۵۳ هزار نفر و برزیل یک میلیون و ۴۷ هزار نفر بود.

وی با بیان اینکه ایران از این نظر در جایگاه سوم دنیا قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: آمار بیماران جدید مردادماه در کشور انگلیس ۸۹۰ هزار نفر، ایتالیا برابر با ۱۸۲ هزار نفر، روسیه برابر با ۶۹۲ هزار نفر، فرانسه ۶۸۶ هزار نفر و اسپانیا ۵۲۱ هزار نفر گزارش شد.

آمار فوتی‌های ماهانه ایران

دهقانی گفت: آمار فوتی ماهانه ایران در خرداد ماه ۴ هزار و ۷۷۱ نفر، تیرماه ۵ هزار و ۹۸ نفر و در مردادماه با افزایش بیش از ۲.۵ برابری به ۱۳ هزار و ۹۷۵ نفر افزایش یافت و از این نظر، در میان کشورهای همزمان در جایگاه چهارم قرار گرفت. میزان فوتی در مردادماه در همه کشورها همزمان به جز برزیل (۲۷ هزار و ۴۴۰ نفر)، روسیه (۲۴ هزار و ۵۴۳ نفر)، آمریکا (۱۸ هزار و ۸۸۶ نفر) و ایران (۱۳ هزار و ۹۷۵ نفر) زیر ۳ هزار نفر بوده است. بر این اساس تا پایان مردادماه کل جمعیت فوتی کشور به ۱۰۲ هزار نفر رسید.

وی افزود: میزان کل جمعیت بیماران در ایران با افزایش ۵۲۸ هزار نفر بیمار جدید در تیرماه به بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر و در مرداد ماه با افزایش یک میلیون و ۵۳ هزار نفری به ۴ میلیون و ۶۷۷ هزار نفر رسید.

به گفته رئیس موسسه علوم و پایش علم و فناوری، میزان کل آمار فوتی دنیا در تیرماه با افزایش ۲۶۸ هزار نفر فوتی جدید برابر با ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر بود و در مردادماه با افزایش ۲۹۳ هزار فوتی به بیش از ۴ میلیون و ۴۴۳ هزار نفر رسید.

کد خبر 622605

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha