معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به تاثیر واکسیناسیون بر کاهش تعداد فوتی‌های کرونا، تاکید کرد: البته در نوع دلتای ویروس باید پوشش واکسیناسیون را به ۹۰ درصد برسانیم.

واکسن کرونا - واکسیناسیون

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت درباره آخرین روند واکسیناسیون، گفت: واکسیناسیون به خوبی پیش خواهد رفت، اما در دو سه هفته آینده میزان واکسیناسیون آن گونه نیست که پوشش وسیعی بدهد به همین علت مقامات مسئول مکررا اعلام کردند با واکسن‌های خارجی و داخلی باید واکسیناسیون را سرعت دهیم.

وی افزود: از زمانی که ویروس دلتا وارد کشور شده، سرعت واکسیناسیون هم افزایش داشته است و اگر بخواهیم آثار واکسیناسیون را مقایسه کنیم، باید فکر کنیم که اگر واکسیناسیون انجام نمی‌شد، تعداد فوتی‌ها چقدر می‌شد؟ الان خوشبختانه با توجه به این‌که در سن بالای ۶۰ سال به پوشش بالای ۸۵ درصد رسیدیم و در رده سنی ۶۵ تا ۷۰ سال به پوشش ۹۶ درصدی رسیدیم و میزان مرگ و میرمان در افراد بالای ۶۰ سال به میزان قابل توجهی کاهش یافته است ولی متاسفانه در گروه سنی پایین‌تر هنوز کاهش قابل توجهی نداشتیم و در گروه پزشکی و پرستاری هم که واکسیناسیون کامل است، آثار کاهش مرگ و میر را می‌بینیم.

حریرچی تاکید کرد: انگلیس، رژیم اشغالگر قدس و ایتالیا که بالاترین پوشش واکسیناسیون را دارند در چند هفته اخیر با ورود ویروس دلتا، مرگ و میر هفتگی‌شان ۴۰ الی ۵۰ درصد افزایش داشته است. آمریکا نیز نسبت یه یک ماه گذشته افزایش ۴ برابری مرگ را دارد و روز گذشته آمار مرگ و میر شان به حدود ۱۳۵۰ فوت رسیده است. پس ما که هنوز نزدیک ۲۸ دوز واکسن به ازای هر ۱۰۰ نفر تزریق کرده‌ایم و حدود ۷.۵ درصد جمعیت ۲ دوز واکسن دریافت کردند هنوز برای پوشش واکسیناسیون راه قابل توجهی در پیش داریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر پیش‌تر برای نوع ووهان ویروس یا سایر جهش‌ها پوشش ۷۰ درصدی مدنظر بود، برای نوع دلتا پوشش ۹۰ درصدی مدنظر است.

کد خبر 622529

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha