مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۹
۰ نفر

گروه شهری: باید با کسانی که با ارائه آمارهای کذب و بداخلاقی‌ها به‌دنبال متهم کردن دیگران و گمراه‌کردن اذهان مردم‌اند با جدیت برخورد کرد.

حسین بیژنی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی که پیش از این سابقه فرماندهی   راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ را در کارنامه خود دارد،  دیروز در یک مصاحبه مطبوعاتی از رسانه ملی خواست با ترتیب دادن یک میزگرد رادیو- تلویزیونی با حضور نمایندگان دولت، تمامی اسناد و مدارکی که گویای استفاده درست‌نکردن از ظرفیت‌های تبصره 13 در کمک به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران است را به مردم نشان دهد.

بنابراین گزارش، درحالی که دیروز سردار رویانیان، رئیس ستادمدیریت حمل ونقل وسوخت کشور درمصاحبه‌ای آمارواطلاعاتی ازچند برابرشدن کمک‌های دولت نهم درتقویت ناوگان حمل ونقل عمومی درمقایسه باسایردولت‌ها ی گذشته ارائه کرده بود، بیژنی با تاکید براینکه اساسا مقایسه کمک‌های 3-2 سال اخیردولت ازناحیه تبصره13 به حمل ونقل عمومی با دولت‌هایی که پیش ازسال 85 برسرکاربودند، غلط بوده  و کاردرست ومنصفانه‌ای نیست، درباره دلیل این موضوع گفت:‌ سال‌های قبل از84 که دولت‌ها اعتبارات تبصره 13 را دراختیارنداشتند تا بتوانندازناحیه آن به تقویت حمل ونقل عمومی کمک کنند این پول تازه از3-2 سال گذشته با تصویب مجلس شورای اسلامی به دولت تزریق شده است.

ضمن اینکه تمام حرف ما این است که باید بررسی شود ارقام اعلام شده تا چه اندازه سهم واقعی و حق و حقوق مردم شهر تهران از ناحیه تبصره 13 بوده؟ ما وظیفه داریم در راستای اعتقادات دینی و وظایف ملی آمار و ارقام را به درستی ارائه دهیم.

وی در این باره به ذکر مثالی پرداخت و افزود: شرکت واحد در سال 84 و 85، 2هزار و 750 دستگاه اتوبوس طلب داشته که تاکنون تنها یک هزار و 700 دستگاه از آن تحویل گرفته شده و هیچ اتوبوسی برای سال 86 و 87 به شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اختصاص نیافته است
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه حتی با یاد آوری دوران مدیریت محمود احمدی‌نژاد در شهرداری تهران اظهار داشت: رئیس‌جمهور محترم به تمامی دردها ی ما دراین حوزه آشنایی دارند، تعجب می‌کنم چرا حالاکه به بالاترین مقام اجرایی کشور رسیده‌اند باز هم شاهد همان دردها هستیم.

وی در عین حال با گلایه از اینکه چرا در تامین حق و حقوق مردم خساست به خرج داده می‌شود، تاکید کرد: آقای رویانیان به‌عنوان رئیس ستاد مدیریت حمل ونقل وسوخت کشوربا یک تجزیه و تحلیل ابتدایی به این نتیجه رسیده که چنانچه هر اتوبوس با حداکثر ظرفیت، روزانه تا 1200 نفر را جابه‌جا کند، 4 هزار اتوبوس برای تهران کافی است، اما این توهین است به شأن مردم که بخواهیم خدای نکرده به این وسیله آنها را با گوشت سلاخی مقایسه کنیم که این طور فشرده سوار اتوبوس شوند.

ضمن اینکه از اتوبوس‌های غیراستاندارد کنونی نیز نمی‌توان انتظار داشت تا این اندازه خارج از ظرفیت فعالیت کنند.

بیژنی خاطرنشان کرد: براساس طرح جامع، شهر تهران نیازمند 11 هزار اتوبوس است تا هر اتوبوس روزانه با جابه‌جایی 350 نفر به‌صورت نشسته، مسافران را با آسودگی و احترام به مقصد رسانده، در جلب رغبت شهروندان نسبت به ‌استفاده‌نکردن از وسایل نقلیه شخصی کمک کرده، از تردد غیرضروری سواری شخصی جلوگیری کرده، در کاهش ترافیک و آلودگی هوا، صرفه جویی در مصرف سوخت و جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان مؤثرباشد.

وی درباره اظهار نظر دیگر رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور که شهرداری تهران را بابت ورود اتوبوس‌های دیزلی به شهر تهران محکوم کرده   و این اقدام شهرداری را غیرقانونی خوانده بود، با نشان دادن اسناد و مدارک در پیش چشم خبرنگاران گفت: براساس این مدارک خود دولت اتوبوس‌های زامیاد، اسکانیا وآی کای دیزلی را تحویل شهرداری داده است.

تقویت سامانه اتوبوس‌های تندرو

بیژنی با تاکید بر اینکه تجربه نشان داده تدابیری مانند سهمیه بندی سوخت نتوانسته مشکل ترافیک تهران را حل کند، افزود: به‌عنوان یک کارشناس ترافیکی بر این موضوع تاکید دارم که تقویت خطوط ویژه سامانه تندرو بهترین گزینه برای کاهش ترافیک در کوتاه مدت است و یکی از بهترین شیوه‌های حمل‌ونقل عمومی محسوب می‌شود.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی با بیان اینکه خطوط تندرو کارآمدی خود را اثبات کرده و اظهار نظرهای بی‌منطق و نادرست در مورد آنها به دور از انصاف است، عنوان کرد: در گذشته در مسیر نخستین خط تندرو با فعالیت 340 دستگاه اتوبوس تنها 150 تا 160 هزار مسافر جابه جا می‌شدند اما اکنون با حدود 260 دستگاه اتوبوس بیش از 300 هزار نفر روزانه در شهر در این مسیر جابه جا می‌شوند.

وی ادامه داد: افزایش سرعت خودروها، تسهیل سوار و پیاده شدن مسافران و افزایش رضایت مسافران از این خط غیرقابل انکار است و بر این اساس شهرداری تهران مصمم است تا با توسعه خطوط تندرو سطح خدمات رسانی به شهروندان را از طریق اتوبوس ارتقا دهد.

عمل نکردن به قول‌ها

بیژنی پرسید در شرایطی که شهر تهران در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید و افزایش تقاضای سفراست چرا آقای رویانیان در جلسه 21/ 5 / 87 که با رئیس شورای اسلامی شهر تهران تشکیل داده بود، به هیچ‌یک از قول‌هایی که برای برطرف شدن اشکالات و کمبودهای جایگاه سوخت رسانی گازی داده بودند عمل نکرده تا مشکل گازرسانی به اتوبوس‌های گازسوز برطرف شود و بتوانند در خدمات‌رسانی خود در این شرایط حساس موفق عمل کنند.

کد خبر 62258

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز