همه دوست دارند موهایی سالم و پرپشت داشته باشند به همین دلیل مراقبت از مو امری ضروری است. از جمله مراقبت‌هایی که باید از مو صورت گیرد مراقبت از ریشه و ساقه موهاست. ریشه موها باید به خوبی پاکسازی و تغذیه شود تا فولیکول‌ها و پیاز مو به خوبی رشد کند. ساقه موها هم باید آبرسانی شود تا در برابر عوامل محیطی مقاومت لازم را داشته باشد.

معرفی بهترین شامپو برای ریزش مو و شوره سر.jpg

علاوه بر این، پوست کف سر نیز باید به ملایمت شستشو داده شود تا بستر لازم برای موهایی سالم و زیبا را فراهم کند.

اگر از موها به خوبی مراقبت نکنیم و یا محصولاتی که با نوع موهای ما سازگاری نداشته باشد، استفاده کنیم مشکلات متعددی پیش می‌آید. دو مورد از شایع‌ترین مسائلی که افراد در رابطه با مو مواجه می شوند، ریزش مو و شوره سر هستند. در این مقاله به معرفی ۱۰ محصول تاثیرگذار برای درمان ریزش و شوره سر خواهیم پرداخت.

درمان ریزش مو

بعضا موها ضعیف شده و تارهای آن نازک می‌شود. البته بین اینکه شما به صورت ژنتیکی موهای نازک داشته باشید و اینکه بعدها در اثر عوامل مختلف موهایتان نازک و کم حجم شده باشد، تفاوت زیادی وجود دارد. به یاد داشته باشید که ریزش مو امری طبیعی است. همواره ۱۰ درصد از موهای هر فرد در فاز استراحت قرار دارد. به همین دلیل اگر به صورت تقریبی روزانه ۱۰۰ تار مو را از دست بدهید جای نگرانی نیست. ولی اگر بیشتر از این مقدار باشد بهتر است سراغ یکی از محصولات درمانی بروید.

شامپو و سرم ضد ریزش ایوروشه

۱. شامپو و سرم ضد ریزش ایوروشه

شامپو ایوروشه حاوی عصاره لوبیای لوپین است و ترکیبات کاملا گیاهی دارد. نقطه قوت دیگر این شامپو فاقد سولفات بودن آن است که در نتیجه هیچ آسیبی به موها نمی‌زند. استفاده از این شامپو به همراه سرم ضد ریزش ایوروشه تنها در یک ماه ریزش موی شما را کاملا قطع می‌کند.

۲. شامپو سی وان آلپسین

این شامپو حاوی کافئین است که در درمان ریزش موی ارثی بسیار اثربخش است. شامپوهای آلپسین ساخت آلمان هستند. هنگام خرید بهتر است از اصل بودن این شامپو مطمئن باشید، زیرا شامپوهای غیر اورجینال نه تنها ریزش مو را درمان نمی‌کنند بلکه باعث شدت گرفتن آن می‌شوند.

۳. شامپو ضد ریزش موی نلی

شامپو آنتی هیر لاس نلی که در لاین گلد پروفشنال قرار دارد از دیگر شامپوهای تاثیرگذار در درمان سریع ریزش مو است. این شامپو اسپانیایی نیز کاملا سالم بوده و حاوی مواد مغذی و کراتین نیز هست که به تقویت ساقه مو و نرم شدن آن می‌پردازد.

۴. شامپو تیکر فولر هیر

شامپو تیکر فولر هیر ساخت آمریکا بوده و به صورت تخصصی برای موهای نازک فرموله شده است. تیکر فولر هیر به معنای موهای ضخیم‌تر و پرپشت‌تر است. محصولات تیکر فولر برای تقویت و قوی‌تر کردن تارهای مو و پیشگیری از ریزش تهیه و تولید می‌شوند.

۵. شامپو ضد ریزش لورال

محصولات لورال از دیرباز زبانزد هستند. شامپو ضد ریزش این برند نیز از این قاعده مستثنی نیست. یکی از شامپوهای تخصصی لورال به صورت خاص برای آقایان تولید شده است که به درمان ریزش موی هورمونی که از شقیقه ها شروع می شود رسیدگی می‌کند.

درمان شوره

شوره سر که به آن کپک هم گفته می شود لزوماً یک مشکل پزشکی نیست، هرچند همه ما اتفاق نظر داریم که کاملاً باعث شرمساری ر خجالت می شود! رشد قارچ روی پوست سر باعث تکثیر غیرطبیعی سلول های پوست شده و در نتیجه هم پوسته پوسته می‌شود و هم خارش ایجاد می کند. این مشکل بسیار رایج است و اغلب با تغییر فصل شدت می‌گیرد. بهترین راه حل شما برای مقابله با این بیماری مزاحم این است که یک شامپوی شوره سر بدون نسخه تهیه کنید. اکثر این شامپوها از مواد ضد قارچی مانند پیریتیون روی و سولفات سلنیوم برای درمان این مشکل استفاده می‌کنند، اگرچه مواد دیگری نیز وجود دارد که می تواند به آنها کمک کند. کافیست چند بار در هفته این شامپوها را استفاده کنید و مطمئن شوید قبل از آبکشی حداقل چند دقیقه روی پوست سرتان بماند تا ترکیبات فعال آن کار خود را انجام دهند.

در این قسمت ، ۵ مورد از بهترین شامپوهای ضد شوره را معرفی می کنیم تا در صورت نیاز یکی را به چرخه مراقبت از موی خود اضافه کنید.

۱. شامپو ضدشوره ایوروشه

این شامپو که به شامپو انار هم معروف است تنها با یک بار استفاده شوره را درمان می کند. البته نباید بعد از یک بار ، استفاده از آن را قطع کرد! برای تکمیل دوره درمان، شامپو را تا انتها استفاده کنید. این شامپو پوست کف سر را به خوبی پاکسازی کرده و شوره و خارش را هم درمان می کند.

۲. شامپو ضدشوره هد اند شولدرز

بی دلیل نیست که تبلیغ این شامپو را فوتبالیست مشهور کریستیانو رونالدو پذیرفته است. شامپو ضدشوره هداندشولدرز بهترین شامپو کپک در جهان است. در واقع هد اند شولدرز به معنای سر و شانه هاست و به این موضوع اشاره دارد که دیگر دانه های ریز و درشت سفید رنگ روی شانه هایتان نخواهید دید.

شامپو ضدشوره آلپسین دابل افکت

۳. شامپو ضدشوره آلپسین دابل افکت

شامپو دابل افکت و یا به آلمانی داپل افکت همان شامپوی قرمز رنگ آلپسین است که فروش بالایی دارد چرا که دو کارایی فوق العاده را به صورت همزمان دارد. این شامپو هم شوره و هم ریزش مو را یکجا درمان می‌کند. در نتیجه افرادی که ریزش مو دارند و در عین حال از شوره مو نیز رنج می برند نیاز به استفاده از ۲ شامپوی جداگانه نخواند داشت.

۴. شامپو روزانه ۲ در ۱ نوتروجینا

شامپوهایی که تا به اینجا معرفی کردیم بسیار قوی و شاید کمی خشن هستند. به همین دلیل شامپو تی ژل نوتروجینا را برای مبارزه با پوسته پوسته شدن سر به لیستمان اضافه می کنیم. این شامپو دارای ویتامین E است که برای حالت‌دهی و تغذیه پوست سر بوده و به عنوان یک شامپو نرم کننده در نظر گرفته می‌شود. اما اگر تارهای شما خیلی خشک شده باشد ، ممکن است بخواهید با یک نرم کننده و یا ماسک جداگانه نیز روتین مویی خود را ادامه دهید.

۵. شامپو ضدشوره کلیمبازول هگور

شامپو هگور یک ضد شوره‌ی قوی بوده و حاوی پیروکتون اولامین و پیریتیون است. این ترکیبات ضد قارچ هستند و  فرآیند پوسته‌ریزی کف سر را کند می‌کنند. همچنین به دلیل داشتن زینک، ضخامت ساقه مو را افزایش داده و ریزش مو را کاهش می دهد. این شامپو توسط متخصصین پوست و مو تست و تایید شده و در از بین بردن شوره‌های مقاوم به درمان نیز موثر است.

ریزش مو و شوره سر از جمله مشکلات همه گیر در زندگی پرمشغله امروزی هستند و کمتر کسی هست که حداقل یکی از این موارد را تجربه نکرده باشد. خوشبختانه هر دو درمان‌های سریع و قطعی دارند. با امتحان یکی از شامپوهای نامبرده در لیست بالا می‌توانید به راحتی از عهده حل آنها برآیید و دوباره موهایی سالم و خوش حالت داشته باشید.

منبع:  لیلیوم لیدی  https://liliumlady.com

کد خبر 622568

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha