همشهری آنلاین: حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار آقای اِوو مورالس رئیس جمهور بولیوی و هیأت همراه با اشاره به رأی مجدد و قویتر مردم بولیوی به آقای مورالس در همه پرسی اخیر، خطاب به وی خاطرنشان کردند:

روحیه مردمی شما و توجه به طبقات محروم و فقیر، و تلاش برای خدمت به مردم، روحیه بسیار ارزشمندی است و همین روحیه می‌تواند موجب سرافرازی ملتها شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، ایشان با تأکید بر اینکه تحولات سالهای اخیر بولیوی برای همه ملتها و کشورهای آزاده یک رویداد خوشایند است افزودند: بیداری ملتهای منطقه آمریکای لاتین و تصمیم آنان برای احقاق حق خود یک اتفاق مبارکی است که قطعاً برای قدرتمندان خرسند کننده نخواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: قدرتهای استکباری قطعاً به شما فشار خواهند آورد زیرا با چنین روحیهای مخالفند اما ایستادگی در مقابل این فشارها، روحیه خوب و توکل بر خدا، موجب پیروزی خواهند شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین اظهار امیدواری کردند: مذاکرات آقای مورالس در تهران موجب گسترش بیش از پیش روابط دو کشور شود.

در این دیدار که آقای احمدی نژاد رئیس جمهور نیز حضور داشت، آقای مورالس ضمن ابراز خرسندی فراوان از دیدار با رهبر انقلاب اسلامی،‌ بیداری ملت بولیوی و سایر کشورهای آمریکای لاتین را آغاز روند رهایی این منطقه از سلطه امپریالیسم دانست و گفت: تغییرات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در آمریکای لاتین روز به روز در حال گسترش و غیرقابل برگشت است.

وی ابراز امیدواری کرد پیشرفتها و تجربیات ملت ایران، برای توسعه و پیشرفت بولیوی سودمند باشد.

کد خبر 62246

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز