دوشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
۰ نفر

در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت، وزرای پیشنهادی دادگستری و دفاع هیچ نماینده مخالفی نداشتند.

حضور رئیسی و وزیران پیشنهادی در جلسه رای اعتماد مجلس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه ۱ شهریور) در جریان بررسی برنامه های وزیر پیشنهادی دادگستری، گفت:رحیمی،  وزیر پیشنهادی دادگستری هیچ مخالفی نداشته است بنابراین موافقان هم قاعدتاً اظهارنظر نمی‌کنند.

  سیدکاظم دلخوش نماینده صومعه سرا در مجلس طی تذکری به استناد ماده ۲۰۴ آئین نامه داخلی، اظهار کرد: در ادوار گذشته براساس ماده ۲۰۴ آئین نامه اگر مخالف وزیر پیشنهادی اظهارنظر نمی‌کرد موافق نظر خود را اعلام می کرد لذا برداشت از قانون اینگونه نیست که اگر مخالفی نباشد موافق حق صحبت کردن نداشته باشد. در آئین نامه داخلی مجلس به صراحت چنین موضوعی نیامده لذا هیئت رئیسه در این خصوص توضیح دهد.

 علی نیکزاد در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: در آئین نامه داخلی آمده مخالفان و موافقان به ترتیب نظر خود را درباره وزرای پیشنهادی دولت اعلام می کنند لذا اگر نماینده مخالف صحبت نکند موافق نیز صحبت نمی کند.

بر همین اساس نوبت به بررسی صلاحیت محمدرضا قرایی آشتیانی وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که رسید نیز بر اساس اعلام هیأت رئیسه مجلس بر این این گزینه پیشنهادی کابینه هیچ مخالفی ثبت‌نام نکرده بود بنابراین موافقان نیز صحبت نکردند و نهایتا وی (آشتیانی) مستقیما پس از گزارش کمیسیون به ایراد سخن پرداخت.

کد خبر 622213

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha