مدیر عامل سازمان صنایع الکترونیک وزارت دفاع شبکه سازی ارتباطی را عامل قدرت در جنگ‌های نوین عنوان کرد و گفت: ما شبکه‌های ارتباطی کشور را بومی کرده‌ایم و توانسته‌ایم با رمزگذاری ارتباطات، ارتباط امن را ایجاد کنیم، به شکلی که امکان شنود و نفوذ را از دشمن گرفته‌ایم.

امیر سرتیپ شاهرخ شهرام

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ شاهرخ شهرام در گفت و گویی به مناسبت ۳۱ مرداد روز بزرگداشت صنعت دفاعی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه الکترونیک، گفت: زمانی که آمریکایی‌ها ایران را ترک کردند خیلی‌ها فکر می‌کردند ارتش و نظامیان ایران نمی‌توانند به کار خود ادامه دهند اما با تلاش و مجاهدت‌هایی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس انجام شد توانستیم نه تنها تهدیدات را در دفاع مقدس در مرزها متوقف کنیم،  بلکه این  تهدیدات را به فرصتی برای شکوفایی و خود کفایی تبدیل کردیم.

وی با اشاره به اهمیت خودکفایی در تولید قطعات الکترونیک و تجهیزات راداری و ارتباطی گفت: تجربه دفاع مقدس به ما نشان داد که در حوزه رزمی و تجهیزات باید خود کفا باشیم زیرا در هیچ کشوری این تجهیزات را در اختیار ما قرار نمی‌دهد.

مدیر عامل صنایع الکترونیک در ادامه به پیشرفت‌های صنایع الکترونیک وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در تولید تجهیزات ارتباطی اشاره و افزود: امروز به توان و جایگاهی رسیده‌ایم که در ماه هزاران بی‌سیم را برای نیروهای مسلح تولید می‌کنیم.

سرتیپ شهرام بر توان بالای کشور در حوزه الکترونیک تاکید کرد و گفت: از مهندسی معکوس و کپی کردن در گذشته به تولید و طراحی فناوری و قطعات الکترونیک بسیار پیشرفته رسیده‌ایم و به یکی از پنج کشور پیشرفته در این حوزه تبدیل شده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به همکاری این سازمان با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: با بیش از ۶۰۰ دانشگاه و ۹۰۰ شرکت دانش بنیان ارتباط داریم و با همکاری و همراهی هم توانسته‌ایم مطالبات نیروهای مسلح و کشور را تامین می‌کنیم.

مدیرعامل صنایع الکترونیک تحریم‌ها را در حوزه دفاع، محرک و عامل پیشرفت دانست و گفت: پیش از انقلاب، قبل از تحویل فناوری‌ها انبارهای قطعات ما را پر می‌کردند شاید این در ظاهر امر کار خوبی باشد، اما با این اقدام خلاقیت و نوآوری را در جامعه ما می‌کشتند. اما با پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی دیگر این امکان وجود نداشت و صنایع دفاعی کشور برای تامین نیاز نیروهای مسلح وارد عرصه طراحی و تولید تجهیزات ارتباطی شد و به برکت انقلاب اسلامی و خودباوری توانستیم به جایگاه بسیار خوبی در این عرصه برسیم و امروز یکی از پنج کشور پیشرفته در این حوزه هستیم.

 سرتیپ شهرام شبکه‌سازی ارتباطی را عامل قدرت در جنگ‌های نوین دانست و گفت: ما شبکه‌های ارتباطی کشور را بومی کرده‌ایم و توانسته‌ایم با رمز گذاری ارتباطات، ارتباط امن را ایجاد کنیم، به شکلی که امکان شنود و نفوذ را از دشمن گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه امروز دشمن از فواصل دور اهداف خود را مورد اصابت قرار می‌دهند گفت: برای مقابل با این تهدیدات نیازمند تجهیزات رصد و راداری بسیار پیشرفته بودیم که بتواند از فواصل دور این تهدیدات را کشف و برای مقابله با آنها اقدام کند؛ این فناوری تنها در اختیار ۵ کشور است و ما به این فناوری دست یافته‌ایم.

کد خبر 622042

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha