فرماندار خرمشهر از بازگشایی مرز تجاری شلمچه و از سرگیری مراودات تجاری با عراق و صادرات کالا از این مرز خبر داد.

مرز شلمچه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمد حیدری اظهار کرد: مرز تجاری شلمچه به مدت سه روز در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی بسته شده بود و امکان صادرات کالا از این مرز وجود نداشت.

وی افزود: این مرز از روز شنبه ۳۰ مرداد  بازگشایی شده و مراوده تجاری با کشور عراق از سر گرفته شده است و صادرات بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

فرماندار خرمشهر گفت: روزانه حدود ۵۰ تا ۱۰۰ کامیون حامل کالاهای صادراتی از طریق مرز تجاری شلمچه به کشور عراق تردد و کالای صادراتی به این کشور را حمل‌ می‌کنند. مصالح ساختمانی، کلینکر، انواع صیفی، مواد غذایی، مواد شیمیایی و معدنی و فولاد، عمده کالاهای صادراتی به کشور عراق از شلمچه هستند.

وی افزود: مرز شلمچه برای تردد مسافر همچنان بسته است و با توجه به شرایط کرونایی امکان تردد مسافران از این مرز وجود ندارد.

بازگشایی مرز چذابه پس از سه روز

رئیس اتاق بازرگانی اهواز نیز از بازگشایی مرز چذابه و از سرگیری صادرات کالاهای غیر نفتی به کشور عراق خبر داد.

شهلا عموری اظهار کرد: با توجه به ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، مرز چذابه در دشت آزادگان به مدت سه روز به روی صادرکنندگان بسته شده بود. پس از این ایام، این مرز از روز شنبه بازگشایی شده و اکنون صادرات کالای غیر نفتی از چذابه به کشور عراق در حال انجام است.

وی افزود: تشریفات قانونی و هماهنگی‌های لازم برای از سرگیری صادرات کالای غیرنفتی با مرزبانی، گمرک، حمل و نقل پایانه‌ها و نیروی انتظامی انجام شده است و صادرات از پایانه مرزی چذابه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضدعفونی محوطه بازارچه مرزی در حال انجام است.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: مواد غذایی و لبنی، مصالح ساختمانی و تره‌بار از مهم‌ترین اقلام صادراتی ایران به کشور عراق هستند که از طریق پایانه مرزی چذابه به این کشور صادر می‌شوند.

کد خبر 621794

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha