دولت ویتنام می‌گوید با اعلام قرنطینه عمومی سختگیرانه و محدودیت رفت‌وآمد، نیروهای ارتش را برای کمک به تحویل غذا و کمک به خانوارها به شهر هوشی مین می‌فرستد.

COVID

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز در حالیکه از ساکنان این شهر ۱۰ میلیون نفری ویتنام خواسته شده است از روز دوشنبه در خانه بمانند، پرسنل ارتش برای کمک به تدارکات به کار گرفته خواهند شد.

این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که ویتنام که در اغلب دوره پاندمی کرونا توانسته بود آن را با موفقیت مهار کند و شمار اندکی عفونت گزارش کرده بود، روز جمعه شمار بی‌سابقه بیش از ۱۰۰۰۰ مورد جدید عفونت کرونا و ۳۹۰ مرگ ناشی از آن را گزارش کرد. ۳۵۰۰ ممورد از این عفونت‌ها مربوط به شهر هوشی مین در جنوب ویتنام بود.

فام مین چین، نخست‌وزیر ویتنام گفت: «مردم باید مطلقا در خانه بمانند و افراد، خانوارها و جوامع از یکدیگر جدا نگهداشته شوند.»

شهر هوشی مین از ماه ژوئن (خرداد) اقدامات سختگیرانه‌ای را برای مهار کرونا به اجرا در آورد، از جمله ممنوع کردن تجمع بیش از دو نفر در مکان‌های عمومی و ممنوع کردن مردم از خروج از خانه به جز برای خرید ملزوماتی مانند غذا یا رفتن به سر کار در برخی از کسب‌وکارهای مجاز. بر اساس مقررارت جدید،  مردم در برخی از مناطق پرخطر اصلا اجازه خروج از خانه ندارند.

کد خبر 621777

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha