دولت سری‌لانکا در حالیکه بیمارستان‌های این شکور از بیماران کرونا پرشده است، تسلیم فشار کارشناسان پزشکی شد و قرنطینه عمومی (lockdown) سراسری اعلام کرده است.

SriLanka

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه گوتابایا راجاپاکسا، رئیس‌جمهور سری‌لانکا که هفته‌ها در برابر اعمال قرنطینه عمومی مقاومت کرده بود، پس از هشدارها درباره اینکه بیمارستان‌ها دیگر نمی‌توانند از پس موج بیماران کووید-۱۹ برآیند، روز جمعه با اعمال تعطیلی سراسری موافقت کرد.

کاهلیا رامبوکولا، وزیر بهداشت سری‌لانکا نیز در توئیتر اعلام کرد: «قرنطینه عمومی (لاک‌داون) کشوری از ساعت ۱۰ امشب تا ۳۰ اوت (۸ شهریور) اعمال می‌شود. همه خدمات ضروری به طور طبیعی به کارشان ادامه خواهند داد. من خالصانه از همه شهروندان می‌خواهم قانون را رعایت کنند و در خانه بمانند.»

پس از اعلام خبر قرنطینه عمومی در رسانه‌های اجتماعی گروه‌های بزرگی از مردم در سوپرمارکت‌ها، خواروبارفروشی‌ها و پمپ‌بنزین‌ها برای تهیه مایحتاجشان گرد آمدند. 

شمار تلفات روزانه کووید-۱۹ در سری‌لانکا روز پنجشنبه به میزان بی‌سابقه ۱۸۶ مورد رسید و شمار عفونت‌های جدید با رسید ۳۸۰۰ مورد رکودشکنی کرد و در همین حال دیگر تخت خالی مراقبت‌های ویژه یا ICU در بیمارستان‌ها برای بیماران کووید باقی نمانده است.

سری‌لانکا، کشور جزیره‌ای در جنوب آسیا در مجاور شبه‌قاره هند با جمعیت ۳۲ میلیون نفر تا به حال ۳۷۳۱۶۵ مورد عفونت کرونا و ۶۷۹۰۰ مورد مرگ ناشی از آن گزارش کرده است، اما کارشناسان مستقل بهداشتی می‌گوید شمار حقیقی تلفات دست کم دو برابر این مقدار است.

سری‌لانکا حدود یک چهارم جمعیتش را عمدتا با واکسن کرونای چینی سینوفارم واکسینه کرده است.

این کشور واکسن‌های کرونای فایزر، مدرنا، آسترازنکا و و اسپوتنیک V ر| هم تایید کرده است.

کد خبر 621592

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha