معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا گفت: تمام بیمارستان‍‌های نه‌گانه ناجا و کلینیک‌ها به صورت صددرصدی در اختیار مردم و پذیرای بیماران کروناست.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سردار مهدی حاجیان معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، وظیفه ممنوعیت در ترددها در موج پنجم بر عهده ناجاست. همچنین نظارت بر فعالیت های کسبه و آنچه که به عنوان وظیفه ذاتی نیروی انتظامی است، محول شد و ناجا با به کارگیری بیش از ۲ هزار تیم در ۱۴۲۲ نقطه کشور از روز یکشنبه (۲۵ مرداد) تاکنون مستقر شده و دراین رابطه توصیه و اطلاع رسانی هم انجام شده و مردم موظف هستند که همکاری لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: وضعیت کشور از لحاظ شیوع ویروس کرونا بسیار بحرانی است و روزانه بیش از ۶۰۰ نفر جان خود را از دست می دهند و مردم عزیز باید به این مساله توجه کنند و اگر مصوبه ای از طریق ستاد ملی مقابله با کرونا برای ممنوعیت و محدودیت ابلاغ می شود، باید همکاری لازم را با خدمتگزاران خود در ناجا داشته باشند.

سخنگوی نیروی انتظامی عنوان کرد: مردم عزیز می دانند حدود ۲ سال است که نیروی انتظامی در کنار کادر سلامت و درمان تمام ظرفیت خود را به کار گرفته و با ۱۰۰ درصد نیرو در کنار مردم بوده است. حتی اگر نهادهای دیگر از ظرفیت یک سوم و دو سوم استفاده می کنند و تعطیلی در کار داشتند، نیروی انتظامی بدون تعطیلی در کنار مردم بوده و از این تعطیلی ها استفاده نکرده است و با افتخار هم این وظیفه خود را را انجام می دهد. این امر به این دلیل است که معتقدیم ما به همراه مردم و در کنار مردم می توانیم از این بحران عبور کنیم و خود مردم هم مدافعان سلامت در خط مقدم هستند و ناجا هم به عنوان نهادی که الگوی تعهد، تخصص و انضباط است و مردمداری را سرلوحه خود قرار داده و به همراه مردم برای اعمال محدودیت‌ها وظایف خود را انجام می‌دهد.

مسئولان به وظایف خود عمل کنند

این مقام مسئول ادامه داد: متاسفانه برخی مردم به توصیه‌ها درباره تردد ممنوع توجهی نکردند (یک دلیل بی توجهی ها عدم اطلاع رسانی به موقع) و در مبادی خروجی و ورودی استان ها حضور پیدا کردند و پلیس قاطعانه اعمال قانون کرد و با ابلاغ توصیه ها همه آنها را برگرداند که بحمدالله تعداد زیادی از مردم تبعیت کردند و جا دارد از همکاری و همراهی این عزیزان تشکر کنم. ضمن اینکه مردم هم معتقدند همه نهادها و دستگاه ها به خاطر حفظ سلامت مردم محدودیت ها را اعمال می کنند.

سردار حاجیان تاکید کرد: اتفاقی که در موج پنجم افتاده، این است که این موج بسیار بحرانی است که خود مردم باید این بحران را به همراه پلیس خدمتگزار خود کنترل کنند؛ ما از همه نهادها و دستگاه های مسئول تقاضا داریم که به وظایف اصلی خود با جدیت عمل و مارا نیز همراهی کنند تا نیروی انتظامی بتواند وظایف خود را به خوبی اجرایی کند.

وی در خصوص نظارت بر کسبه خاطرنشان کرد: بسیاری از کسبه با اعلام تعطیلات، ما را همراهی کردند که جای تقدیر و تشکر دارد. البته برخی از آنها هم تخلفاتی داشتندکه با گشت تلفیقی که تشکیل شد، به برخی از آن ها تذکر داده شد و اعمال قانون شدند و برخی از واحدها نیز پلب شدند.

مردم احتکار دارو را گزارش کنند

سردار حاجیان در خصوص احتکار نیز گفت: از مردم تقاضا داریم که هرگونه موارد مشکوک و یا اطلاعاتی که در بحث احتکار دارند را با سامانه ۱۱۰ پلیس در میان بگذارند؛ پلیس امنیت اقتصادی در خصوص احتکار با جدیت ورود پیدا کرد و عده ای سودجو و محتکر را نیز شناسایی و دستگیر کرد.

سخنگوی ناجا با اشاره به کشف واکسن های تقلبی و دستگیری اعضای باند به مردم توصیه کرد که مردم عزیز برای دریافت دز واکسن در مراکزی که مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، مراجعه کنند.

وضعیت پناهجویان افغانی در مرزهای ایران

سردار حاجیان در خصوص امنیت مرزهای کشور خاطرنشان کرد: مرزبانان ناجا با اقتدار، تسلط و اشراف اطلاعاتی مرزهای کشور را کنترل می کنند و بحمدالله امنیت کامل در مرزهای کشور برقرار است و پناهجویان افغانستانی که به مرزهای کشور مراجعه کرده بودند با رافت اسلامی برای آن ها اردوگاهی احداث شد و مورد استقبال و پذیرایی قرار گرفتند ضمن اینکه خانواده هایی که نیاز به مراقبت داشتند با استقرار تیم های پزشکی تحت درمان قرار گرفتند و مداوا شدند و با هماهنگی های به عمل آمده به کشور خود بازگردانده شدند.

وی در خصوص کنترل فضای مجازی نیز خاطرنشان کرد: عده ای در فضای مجازی به دنبال تشویش اذهان عمومی هستند که بحمدالله با تسلط و اشراف پلیس فتا تعدادی ازاین افراد شناسایی شدند وبه مردم توصیه می کنم که مردم خبرها را از رسانه های رسمی دنبال کنند.

تمام بیمارستان‌های ناجا در خدمت مبتلایان کرونا/ تزریق واکسن به ۸۰ درصد کارکنان ناجا

سردار حاجیان تصریح کرد: بیشترین فشار کاری بعد از کادر درمان بر روی نیروی انتظامی است به طوریکه روزانه در ۱۷۰۰ نقطه با مردم در تماس هستیم و به همین دلیل همکاران ما (از لحاظ واکسیناسیون) جزو اقشار آسیب پذیر هستند از این رو  برای ۸۰ درصد از کارکنان دوز اول واکسن تزریق شده و ۲۰ درصد دوز دوم هم دریافت شده که ان‌شاءالله تا پایان هفته بعد به صورت ۱۰۰ درصدی انجام خواهد شد.

وی به ارائه خدمات نیروی انتظامی نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس دستور سردار "حسین اشتری" فرمانده نیروی انتظامی تمام بیمارستان های ۹ گانه ناجا و کلینیک ها به صورت ۱۰۰ درصدی در اختیار مردم و پذیرای بیماران کرونایی است در حال حاضر ۸۰ درصد از ظرفیت بیمارستان های ناجا پر است؛ در استان سیستان و بلوچستان (زاهدان) یک بیمارستان حاد تنفسی با امکانات مجهز و بروز راه اندازی شده و دراختیار مردم عزیز زاهدان قرار گرفته است.

سخنگوی ناجا همچنین در خصوص نظارت بر هئیت های مذهبی خاطرنشان کرد:  الحمدالله شور و فهم حسینی باعث شده که هیئت ها همکاری بسیار ارزشمندی با خدمتگزاران خود در ناجا داشته باشند و ما در کنار همه آن ها حضور داریم و تاکنون هیچگونه مشکلی وجود نداشته ان‌شاءالله طی چند روز آینده نیز همکاری ها ادامه خواهد داشت.

کد خبر 621278

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha