جمعی از نمایندگان مجلس در تلاش برای استیضاح وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هستند و در این زمینه طرحی را آماده کرده‌اند اما هنوز هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی دریافت این درخواست را اعلام نکرده است.

با سلیمان جعفرزاده، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت‌وگو کرده‌ایم.

  • هدف از طرح استیضاح وزیر ‌ارتباطات در مجلس شورای اسلامی چیست؟

این مسئله روشن است. ارتباطات موضوعی است که در دنیای امروز از جایگاه مهم و اساسی برخوردار است ولی در ایران متأسفانه در بعد مدیریتی و محقق نشدن وعده‌ها و آشفتگی در خدمات به‌ویژه خدمات تلفن همراه مرزها شکسته شده‌است.

سطح خدمات و تماس‌های ناموفق و نقطه کور در پایتخت قابل‌قبول نیست، ناتوانی مدیریتی مشهود است و در شرایطی که هیچ مشکل مالی در این بخش نیست شاهد هستیم که برنامه‌های دولت در این زمینه محقق نشده‌است. در مورد اینترنت بسیار عقب هستیم.

سرعت اینترنت به‌هیچ وجه در ایران قابل‌قبول نیست ودر این شرایط از ارائه خدمات ارزش افزوده و تجارت اینترنتی سخن می‌گویند.

بی‌سروسامانی دفاتر خدماتی، افزایش تعرفه‌ها، اعلام قطع تلفن مشترکان درصورت پرداخت نکردن بدهی‌ها و برخوردهای نادرست با مشترکان از جمله بخشی از انگیزه نمایندگان برای استیضاح وزیر ارتباطات است.

  • اخیرا با دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات راه دور گفت‌وگویی داشتیم و وی تاکید کرد که تماس‌های ناموفق تلفن همراه وی در تهران زیاد بوده است. وی همچنین توصیه کرد که سطح کیفی خدمات باید در ایران همراه با قیمت‌های رقابتی رعایت شود. آیا با این دیدگاه موافق هستید؟

برای کشور ‌ما به‌عنوان یک کشور بزرگ در منطقه خوب نیست که این وضع در بخش ارتباطات حاکم باشد. باید این شرایط -که ارتباطات کشور به دست افراد ضعیف سپرده شده و این امر باعث وارد آمدن خسارت به مردم و شهروندانی که از این خدمات استفاده می‌کنند، شده است- تغییر کند. برخی از این خسارت‌ها به‌واقع قابل جبران نیست.

کسی نیز در این وزارتخانه پاسخ نمی‌دهد و در مقابل سؤال‌ و اعتراض مردم هم پاسخ می‌دهند آیا باید به زندانی سونا و جکوزی داد؟ تأسف‌آور است که مشترکان خدمات مخابراتی را به‌جای ارج‌نهادن به‌عنوان مشتری با زندانی مقایسه می‌کنند.

  • با توجه به اینکه تا‌کنون هیچ وزیری در دولت نهم با استیضاح برکنار نشده‌است نسبت به نتیجه  این استیضاح چه پیش‌بینی دارید؟

ما به وظیفه نمایندگی خود عمل می‌کنیم و تلاش ما بهبود خدمات برای مردم است. من اطمینان دارم که اگر نظرسنجی شود بیش از 60درصد مردم از خدمات شرکت‌های زیرمجموعه وزارت ارتباطات ناراضی هستند.

بدون مجوز مجلس افزایش قیمت داده‌اند. به مشتری احترام نمی‌گذارند، پوشش کافی ندارند و پول ناشی از مشکلات فنی خدمات خود ‌را که به قطع تماس منجر‌ می‌شود، از مردم می‌گیرند.

درمورد ودیعه‌هایی که از مردم گرفته‌اند و بیش از حد بوده است، هنوز تصمیم‌گیری نشده‌است.  باید ودیعه‌ها را به مردم بر‌گردانند. وظیفه من و بیش از 40 نفری که این طرح را امضا ‌کرده‌اند، این است که باید برای بهبود وضع اقدام کنیم.

کسانی که به این خدمات و مدیریت ضعیف رای مثبت می‌دهند، باید پاسخگوی مردمی باشند که آنان را به‌عنوان نماینده خود در مجلس انتخاب کرده‌اند.

کد خبر 62124

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز