مادرید، پایتخت اسپانیا شهری مملو از آثار تاریخی، شگفتی‌های معماری، گالری‌های در کلاس جهانی، غذاهای خوشمزه و جذابیت‌های شبانه است. این شهر با همه زیبای‌هایش، رازهایی را در دل خود جای داده و حقایق جالبی در مورد آن وجود دارد. برای آشنایی شما با این دیار، از این حقایق شگفت‌انگیز برایتان سخن می‌گوییم.

image-20210816101616-1.png

با خرید بلیط پرواز تهران مادرید، می‌توانید خود را از ایران به این شهر زیبا برسانید و از تماشای خیابان‌های زیبا و همنشینی با مردمش لذت ببرید.

مادرید، همیشه پایتخت اسپانیا نبوده است

درست است که امروزه، مادرید به عنوان پایتخت اسپانیا شناخته می‌شود و پرواز اسپانیا در این شهر به زمین می‌نشیند، اما جالب است بدانید این شهر در سال ۸۶۰ میلادی تاسیس شده و در دهه ۱۵۰۰ عنوان پایتخت اسپانیا را به خود گرفته است. 

مادرید آفتابی‌ترین شهر اروپاست

برای بسیاری از مردم، سفر به مادرید به خاطر آفتاب دلنشینش جذاب است و با خرید بلیط هواپیما مادرید  سفری به یادماندنی همراه با لذت بردن از آفتاب را برای خود رقم می‌زنند.

مادرید به شهر دانشجوها شهرت دارد

دانشگاه‌های مادرید، دانشجویان زیادی را از سراسر جهان می‌پذیرند. خوابگاه‌های مناسب و زیبا و آب و هوای خوب این شهر از دلایل علاقه دانشجویان به مادرید هستند. دانشگاه سالامانکا قدیمی‌ترین دانشگاه اسپانیا و چهارمین دانشگاه قدیمی اروپا، در این شهر قرار دارد و افراد زیادی مایل به تحصیل در آن هستند.

مادرید یکی از ۴ شهر ثروتمند اروپاست

این شهر با تولید ناخالص ملی ۱۳۳ میلیارد یورو، از نظر اقتصادی وضعیت خوبی دارد. دفتر مرکزی بسیاری از شرکت‌ها  و همچنین بسیاری از رستوران‌های کوچک در مادرید هستند و این شهر را به مکانی مناسب برای پیدا کردن شغل تبدیل کرده‌اند.

قدیمی ترین رستوران دنیا در مادرید است

اگر از افرادی هستید که در سفرهایتان به سراغ شکم‌گردی هم می‌روید، همین حالا بلیط هواپیما مادرید را بخرید و خودتان را به این شهر برسانید تا در قدیمی‌ترین رستوران دنیا یک وعده خوشمزه، نوش جان کنید. رستوران Sobrino de Botín در سال ۱۷۲۵ تاسیس شده و جالب آنکه اجاق گاز این رستوران از روز اول باز شدن، خاموش نشده است. خاطر کوکینیلو آسادو (خوک شیرخوار کباب) غذای معروف این رستوران به شمار می‌آید.

مادرید، شهری برای عاشقان موزه است

معتبرترین آثار هنری را در مادرید پیدا خواهید کرد. این شهر ۳ موزه برتر دارد که به مثلث طلایی موزه‌ها معروفند.Paseo del Prado ، Museo Reina Sofía و Museo Thyssen-Bornemisza موزه‌های این مثلث هستند و به جز آنها، گالری‌های بسیار زیبایی نیز در شهر مادرید دیده می‌شوند.

یکی از بزرگترین سیستم‌های مترو در اروپا متعلق به مادرید است

سیستم حمل و نقل عمومی در مادرید به عنوان یکی از بزرگترین و کارآمدترین شبکه های شهری شناخته شده است. وجود شبکه گسترده مترو و اتوبوس در این شهر، باعث شده تا گشت و گذار در مادرید بسیار آسان، ارزان و لذت بخش باشد.

بازدید از پایتخت اسپانیا با خرید بلیط هواپیما مادرید

فلای تودی با ارائه بهترین خدمات خرید بلیط هواپیما خارجی و داخلی در کنار شماست تا با خرید بلیط هواپیما مادرید، به راحتی به این شهر سفر کنید و از تماشای دیدنی‌هایش لذت ببرید. خرید خود را با چند کلیک انجام دهید و با خیال راحت، خودتان را برای سفر آماده کنید.

کد خبر 621075

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha