دلتا کرونا نقشه کشور را دوباره آتشین کرده است؛ این بار اما خطرناک‌تر و سریع‌تر. موارد ابتلا و بستری در اکثر استان‌های کشور صعودی است و هر روز هم تعداد بیشتری با این بیماری جان می‌دهند.

تصاویر تکان دهنده از تعداد متوفیان کرونا در بهشت زهرا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، در حال حاضر در دنیا ۲۰۶ میلیون و ۹۵۸ هزار و ۵۰۲ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۸۵ میلیون و ۵۷۷ هزار و ۴۱۵ نفر بهبود یافته و متاسفانه ۴ میلیون و ۳۵۸ هزار ۲۷۴ نفر با این بیماری از بین رفته اند. 

در کشورمان نیز مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۳۸۹ هزار و ۸۵ نفر رسیده است و تاکنون ۳ میلیون ۷۰۰ هزار و ۸۲۸ نفر از بیماران بهبود یافته‌اند یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. این درحالی است که متاسفانه مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۹۷ هزار و ۲۰۸ نفر در کشور رسیده است.

۳۵۹ شهرستان؛ قرمز

در عین حال باید توجه کرد که علاوه بر شهرهای قرمز قبلی، شهرستان‌های اهر و بستان‌آباد در آذربایجان شرقی، اشنویه، چالدران در آذربایجان غربی، نائین در اصفهان، بدره، چرداول در ایلام، باخرز، مه ولات در خراسان رضوی، جاجرم، راز و جرگلان در خراسان شمالی، رامهرمز، شوشتر، هندیجان در خوزستان، سرخه در سمنان، زابل، قصرقند در سیستان و بلوچستان، ارسنجان در فارس، کمیجان در مرکزی، ارزوئیه، راور، رودبار جنوب، ریگان، فاریاب، قلعه گنج در کرمان، لنده، چرام در کهگیلویه و بویر احمد نیز در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته‌اند.

بر این اساس در حال حاضر در کشورمان ۳۵۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۵۹ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۳۰ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

افزایش ۴۱ درصدی مرگ‌های کرونایی در ایران

افزایش بیش از ۴۱ درصدی فوت کرونایی در کشور

باید توجه کرد که از تاریخ ۱۵ تا ۲۱ مرداد ۱۴۰۰، تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی‌شده در کشور ۲۳۰۸۰۰ نفر بوده است. همچنین تعداد موارد بستری جدید ۳۱۷۰۸ مورد و تعداد موارد فوتی جدید ۳۵۸۵ نفر بوده است.

بر اساس این آمارها، شاهد افزایش ۱۲.۵ درصدی در موارد سرپایی مثبت، افزایش ۱۸ درصدی در موارد بستری مثبت و افزایش ۴۱.۴ درصدی در تعداد فوت‌شدگان بیماری در کشور در هفته اخیر نسبت به هفته ماقبل بوده‌ایم.

افزایش ۴۱ درصدی مرگ‌های کرونایی در ایران

افزایش ۴۱ درصدی مرگ‌های کرونایی در ایران


 

کد خبر 620938

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha